بیایید روراست باشیم؛ برای خیلی از خانمها، رفتن پیش متخصص زنان یک جور دلشوره دارد. نه فقط ترس از معاینه، که ترس از قضاوت نشدن، حرفشان را زمین نگذاشتن، و مهمتر از همه، درک شدن. در شهری مثل شیراز که متخصصان زنان خوب کم نیستند، اسم دکتر لیلا مقیمی را مدام در گروههای مادرانه و انجمنهای ناباروری میشنوی. اما چرا؟ چه چیزی باعث میشود یک زن، بعد از دو بار بارداری ناموفق، از آن سوی استان فارس خودش را به مطب او در شیراز برساند؟ ماجرا فقط علم و تخصص نیست، چیز دیگری در کار است.
اولین باری که با دکتر مقیمی در یک همایش درمان ناباروری همکلام شدم، تحت تأثیر یک ویژگی عجیبش قرار گرفتم: گوش میداد تا ته حرف. نه آن گوش دادن تشریفاتی و نگاه به ساعت. بلکه سوالات جزئی میپرسید، مثل یک کارآگاه بالینی. گفتم: «دکتر، چطور اینقدر حوصله داری برای هر بیمار؟» خندید و گفت: «در زنان و نازایی، اگر حوصله نداشته باشی، سه چهارم تشخیص را از دست میدهی. چون خیلی از علائم را خود بیمار بهتر از هر آزمایشی میداند.» این جمله را نگه دارید، کلید درک سبک کاری اوست.
حالا برسیم به تخصص، اما نه به شیوه کتاب درسی. دکتر مقیمی در سه حوزه از بقیه همکاران متمایز است: اول، مدیریت بارداریهای پرخطر. یعنی همان مادرانی که فشار خون بالا، دیابت بارداری، یا سابقه سقط مکرر دارند. در این موارد، او اهل آزمایش دادن بیرویه نیست؛ تستها را هدفمند مینویسد و با کمترین دارو، بیشترین اطمینان را به مادر میدهد. دوم، نازایی به خصوص ناباروری با علت نامشخص – آن دسته از زوجهای جوانی که همه آزمایشها نرمال است اما بارداری رخ نمیدهد. اینجا صبر و هنر اوست که تخمکگذاری را تنظیم کند، بدون اینکه بیدلیل بیمار را به آیویاف بفرستد. و سوم، جراحیهای لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی برای مشکلاتی مثل آندومتریوز، فیبروم و چسبندگی رحم، با ریکاوری کوتاه و اسکار تقریباً نامرئی.
اما یک مثال بزنم که ماجرا را ملموس کند. خانم جوانی، ۲۹ ساله، سه سقط پشت سر هم در هفته دوازدهم. قلبش شکسته بود. چند متخصص مختلف، آزمایشات ترومبوفیلی و کاریوتایپ داده بودند، همه نرمال. یک نفر گفته بود «علت ژنتیک نیست، پس شانس بیاور». وقتی پیش دکتر مقیمی آمد، ناامید بود. چیزی که دکتر مقیمی کرد خارقالعاده ساده بود: در اولین ویزیت سونوگرافی دقیق رحم با پروب واژینال انجام داد. دید یک سپتوم (دیواره اضافی) کوچک در وسط رحم وجود دارد که در سونوگرافی معمولی دیده نمیشد. گفت: «سپتوم عروقی ندارد، جنین در این ناحیه میچسبد ولی تغذیه نمیشود. عمل هیستروسکوپی کوتاه، ۱۵ دقیقه». عمل کردند، دو ماه بعد باردار شد، و اکنون دختری سه ساله دارد. قضیه فقط مهارت سونوگرافی نبود؛ توجه به جزئیاتی بود که دیگران ندیده بودند.
در برخورد با بیمار، دکتر مقیمی قاطع اما مهربان است. گاهی آنقدر رک حرف میزند که بعضیها می گویند «تیز است». مثلاً به یک بیمار چاق با سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) میگوید: «اگر وزن کم نکنی، هیچ دارویی به تنهایی کارساز نیست. من نمیتوانم معجزه کنم.» اما همین رکگویی باعث میشود بیمار باور کند که واقعاً درمان مشارکتی میخواهد، نه نسخهپیچی صرف. از طرف دیگر، برای یک مادر سزارین شده که نگران زایمان طبیعی بعد از سزارین (VBAC) است، نیم ساعت حوصله میگذارد تا ترسش را مدیریت کند. این دوگانگی در ظاهر عجیب است اما در عمل فوقالعاده مؤثر.
و اما مسئله نوبت. مطب دکتر مقیمی در منطقه فلسطین شیراز قرار دارد، نزدیک به چند بیمارستان خوب. اما سالن انتظارش کوچک است و دیر به دیر پر میشود. چند سال پیش، گرفتن نوبت تلفنی از ایشان واقعاً عذاب آور بود: از صد بار که زنگ میزدی، شاید دو بار جواب میگرفتند. ولی حدود دو سالی است که مطب با سامانه «دکتر فوری» همکاری میکند. راستش خودم برای دو تا از خویشاوندانم نوبت گرفتم. وارد سایت شدم، اسم «دکتر لیلا مقیمی شیراز» را جستجو کردم، روز و ساعت خالی را انتخاب کردم و پرداخت را انجام دادم. کمتر از دو دقیقه. یک پیامک تأیید هم آمد. دیگر نیازی به تماسهای مکرر نیست. حتی میتوانید از طریق همان سامانه نوبت را کنسل کنید یا جابهجا کنید. برای خانمهای باردار یا کسانی که برنامه شلوغ دارند، این قابلیت طلایی است.
از نظر علمی، دکتر مقیمی مدام در حال مطالعه جدیدترین پروتکلهای بینالمللی زنان و نازایی است. در کنگرهها سوالات دقیقی میپرسد و گاهی با جرئت نظر مخالف میدهد. یک بار در بحث مدیریت اندومتریوز، وقتی همکارش گفت «همه ضایعات باید جراحی شود»، ایشان گفت: «بر اساس جدیدترین متاآنالیز، ضایعات بدون علامت کوچک را نباید جراحی کرد، مگر اینکه روی باروری اثر بگذارد.» یعنی علم را با عمل تلفیق میکند. نه اهل جراحیهای بیرویه است نه اهل تجویز داروهای بیاثر.
اتاق معاینه او مجهز به سونوگرافی با پروب واژینال با وضوح بالاست. خودش سونوگرافی را انجام میدهد و همان لحظه نتیجه را تفسیر میکند. این یکی از نقاط قوتش است: در بسیاری از مطبها، بیمار را برای سونوگرافی به مرکز دیگر میفرستند و بعد یک هفته دیگر نوبت ویزیت میدهند. اما اینجا، همان یک ساعت ویزیت، سونوگرافی و مشاوره هر سه انجام میشود. برای کسی که از شهرستان آمده، این خیلی مهم است.
اگر بخواهم از زاویه دردناکتر بگویم، یکی از سختترین کارهای دکتر مقیمی، همراهی با خانوادههایی است که سقط دیررس یا مردهزایی داشتهاند. در این موارد، خیلی از پزشکان سعی میکنند سریع پرونده را ببندند و بروند سراغ بیمار بعدی. اما دکتر مقیمی برعکس. دیدهام که نیم ساعت بعد از ویزیت، هنوز دست مادر را گرفته و دارد گریههایش را مدیریت میکند. یک بار به من گفت: «در این لحظات، من دارو نیستم. من فقط یک گوش هستم. و متأسفانه این را نمیشود در کتابهای درسی یاد گرفت.» این جمله را هیچوقت فراموش نمیکنم.
نقطه ضعفی هم باید گفت؟ بله. دکتر مقیمی گاهی آنقدر برای بیماران وقت میگذارد که نوبتهای بعدی با تأخیر مواجه میشوند. خودش هم میداند و از بیماران عذرخواهی میکند. در سایت دکتر فوری هم نوشته که «زمان احتملی تاخیر ۱۵-۳۰ دقیقه». پس اگر کسی وقت محدود دارد، بهتر است نوبت اول صبح یا اول عصر را بگیرد. اما قضیه این است: همان بیماری که نیم ساعت معطل شده، وقتی نوبتش میشود، میبیند که قبلیها واقعاً نیاز به وقت داشتهاند. بنابراین سختی معطلی را به جان میخرد.
آدرس مطب ها
مطب شیراز
تلفن مطب:
09177******
آدرس مطب:
شهر شیراز، خیابان زند، کوچه ۴۷ ، ساختمان گلستان
نوبت حضوری
نظرات کاربران
12 نظر
رضایت شما
زهرا
من سه سال پیش یک توده در سینم حس کردم، کلی استرس گرفتم. دکتر عمومی گفت شاید کیست باشه ولی خودش مطمئن نبود. یکی از پرستارا گفت برو پیش دکتر لیلا مقیمی که متخصص زنان و زایمان تو شیرازه و سونوگرافی سینه رو عالی انجام میده. رفتم پیشش. با سونوگرافی دقیق و بعدش نمونه برداری با سوزن زیر نظر سونو، فهمیدن که یک فیبروآدنوم خوشخیم هست. گفت نیاز به جراحی نیست، هر شش ماه چکاپ کافیست. حالا دو ساله که هر شش ماه میرم پیشش، توده نه بزرگ شده نه تغییر کرده. آن روز که تشخیص داد خوشخیمه، انقدر گریه کردم از خوشحالی. دکتر مقیمی اونقدر صبور بود که دستم رو گرفت و گفت نترس قابل حله. هیچوقت یادم نمیره این مهربونیش رو. اگه جای دیگه میرفتم شاید بیجهت جراحی میکردم. نتیجه گرفتن از درمان که دیدم، دعاگویشم همیشه.
جلال
دخترم تازه ازدواج کرده بود و دچار عفونت واژینال مکرر شده بود. هر ماه یه بار میگرفت، کلی آنتیبیوتیک میخورد خوب میشد ولی برمیگشت. خیلی ناراحت بود و خجالت میکشید بره دکتر. من بردمش پیش دکتر لیلا مقیمی تو شیراز. خانم دکتر خیلی دوستانه با دخترم حرف زدن، طوری که آب شدن. بعد از کشت و آنتیبیوگرام، فهمیدن که عفونت قارچی مقاوم به داروهای معموله. یه داروی خوراکی جدید و کرم مخصوص تجویز کردن، به علاوه رژیم کم قند. دخترم سه ماه دارو استفاده کرد و الان یک ساله دیگه عفونت نگرفته. چیزی که برام عالی بود توضیحاتی بود که دکتر به دخترم دادن درباره شستشوی اشتباه و لباس زیر مناسب. برخورد خوب دکتر مقیمی باعث شد دخترم دیگه از مراجعه به پزشک نترسه. مطبشونم خیلی منظم بود و معطل نکردن.
فاطمه
دوران یائسگی برام خیلی سخت گذشته بود، گرگرفتگیهای شدید و بیخوابی و بدخلقی. نزدیک دو سال بود که همینطور حال بدم. دکتر عمومی بهم هورمون درمانی معمولی داده بود ولی خوب نشدم. یه روز سر کار یکی از خانم ها گفت برو پیش دکتر لیلا مقیمی تو شیراز، متخصص زنان و یائسگی خیلی خوب کار میکنه. رفتم ویزیت. خیلی دقیق از علائمم پرسید و بعد یه آزمایش هورمون کامل نوشت. فهمیدن که تعادل هورمونهای من افتضاحه، نه فقط کمبود استروژن. یه ترکیب خاص هورمون درمانی با دوز کم و یه سری مکمل تجویز کردن. بعد از دو ماه، دیگه اون گرگرفتگیهای شدید نبود و خوابم مرتب شد. توضیح کامل روند درمان رو برام توی کاغذ نوشت و گفت کِی باید برگردم برای چکاپ. واقعاً نجاتم داد از اون جهنم. خدا خیرش بده.
حمزه
نزدیک ۳ سال بود که نمیتونستم باردار بشم. کلی دکتر رفت و آمد کردم، هرکی یه چیزی میگفت. خسته شده بودم روحیاً. یکی از دوستان صمیمی که خودش مشکل مشابهی داشت، دکتر لیلا مقیمی رو تو شیراز معرفی کرد. رفتم پیشش. ایشون خیلی آروم و محترم حرف زدن، من رو شرمنده نکردن. کلی آزمایش و سونوگرافی تخصصی انجام دادن. فهمیدن که من تنبلی تخمدان دارم و تخمک گذاری منظمی ندارم. یه دوره تحریک تخمک گذاری با قرص و آمپول برام تجویز کردن. سیکل سوم شد که باردار شدم. الان یه دختر شش ماهه دارم. آرامشی که دکتر مقیمی بهم داد و صبری که در جواب سوالات بیشمارم داشت، هیچوقت فراموش نمیکنم. هر کی مشکل ناباروری داره، بهش میگم حتماً یه بارم شده بره پیش خانم مقیمی.
حمزه
مدتی بود که هر ماه پریودهای خیلی سنگین و دردناکی داشتم، طوری که دو سه روز نمیتونستم از رختخواب بلند شوم. دکترای قبلی میگفتن طبیعیه و فقط مسکن میدادن. ولی من خوب نمیشدم. یه روز خواهرم گفت برو پیش دکتر لیلا مقیمی تو شیراز. خانم دکتر بعد از معاینه و سونوگرافی، فهمیدن که من فیبروم زیر مخاطی دارم که تو سونوهای معمولی دیده نمیشد. گفت باید با هیستروسکوپی برداشته بشه. عمل رو خودش انجام داد، حدود ۴۵ دقیقه طول کشید. بعدش پریودم سبک و منظم شد و دیگه اون دردها رو ندارم. اگه ایشون نبود، شاید تا آخر عمر با مسکن سر میکردم. تشخیص دقیقش واقعاً زندگی رو برام آسون کرد. راستی مطبش همیشه تمیز و خوشبو بود.
فریما
دومین بارداریام بود ولی بازم استرس داشتم، مخصوصاً که اولین بار سزارین شدم و میخواستم این بار طبیعی زایمان کنم. چندتا دکتر گفتن ریسک داره قبول نمیکردن. تا اینکه یکی از مامانا تو گروه مجازی گفت برو پیش دکتر لیلا مقیمی تو شیراز، متخصص زنان و زایمانه و خیلی روی زایمان طبیعی بعد از سزارین تبحر داره. رفتم ویزیت. کلی معاینه کرد و سونو، بعد گفت شرایطت خوبه میتونیم امتحان کنیم. روز زایمان خودش بود تو بیمارستان. خدا رو شکر بچم سالم به دنیا اومد و من نیاز به سزارین نشد. برخوردش خیلی حرفهای بود و تو حین زایمان انقدر روحیه میداد که خستگی در میرفت. نظم مطبش هم خوبه، با نوبت آنلاین راحت وقت گرفتم. واقعاً ممنونم که بهم جرأت داد.
مدینه
بارداری دوقلویی در سن ۳۷ سالگی با دیابت بارداری که کنترل نمیشد. هر روز انسولین میزدم ولی قند خونم نوسان داشت. دکتر مقیمی آنقدر دقیق ویزیت میکرد که انگار خودشان باردار بودند. هر دو هفته یک بار سونوگرافی رشد، رژیم غذایی دقیق با من مرور میکردند، و حتی یک برنامه ورزشی سبک برای من در خانه طراحی کردند. هفته ۳۷ بارداری، با نظر خودشان سزارین برنامهریزی شده انجام دادیم. دو پسر سالم، هر کدام ۲۵۰۰ گرم. حالا شش ماههاند و مامانشان هم سالم است. چیزی که خیلی برایم ارزش داشت این بود که دکتر مقیمی در طول بارداری هرگز بیخیال نشد، همیشه نگران بود و این نگرانی را به موقع با من در میان میگذاشت. من هر کس باردار پرخطری را میشناسم، به ایشان ارجاع میدهم. نوبت هم از طریق سایت دکتر فوری فوقالعاده ساده بود.
سامان
اواخر سال گذشته با درد شدید زیر شکم و لکهبینی به اورژانس مراجعه کردم. پزشک اورژانس گفت شاید فقط کیست. اما به اصرار خودم، دکتر مقیمی (که قبلاً یک بار برای عفونت دیده بودمش) را در جریان گذاشتم. ایشان حتی در روز تعطیل، از طریق پیامک جواب داد و گفت فوری سونوگرافی انجام بده. سونوگرافی حاملگی خارج از رحم با پارگی نزدیک را نشان داد. دکتر مقیمی ظرف یک ساعت لاپاراسکوپی اورژانسی انجام داد، لوله را نجات دادند (فقط ساک حاملگی برداشته شد). اگر نیم ساعت دیرتر میرسیدم، ممکن بود لوله پاره و خونریزی داخلی شدید شود. من زندهام و لوله سالمم را مدیون سرعت عمل و دقت ایشان هستم. نوبت اولیه را از دکتر فوری گرفته بودم و به همین دلیل شماره تماس دکتر را داشتم. سیستم نوبتدهی آنلاین همان روز اول جان من را نجات داد.
حسین
پریودهای من شش ماه یک بار میشد. موهای اضافه روی صورتم روییده بود، وزنم تا ۹۰ کیلو بالا رفته بود. دو متخصص زنان دیگر کلی متفورمین و قرص ضدبارداری داده بودند بدون نتیجه. دکتر مقیمی اما در ویزیت اول صادقانه گفت: «قرص به تنهایی ۲۰ درصد اثر دارد، ۸۰ درصد با رژیم و ورزش است. باید وزن کم کنی.» آخه من قبلاً این حرف را شنیده بودم ولی عملی نکرده بودم. ایشان یک متخصص تغذیه خوب به من معرفی کردند و یک برنامه ورزشی ساده. شش ماه اول خیلی سخت بود، ولی با پیگیری هر ماهه دکتر مقیمی، ۱۸ کیلو کم کردم. بعد از آن، با یک دوره ساده لتروزول برای تخمکگذاری، اولین بار باردار شدم. الان پسر یک سالهام در آغوشم است. راستش اگر ایشان این رکگویی را نمیکرد، من شاید سالها بیهوده دارو میخوردم. سپاسگزارم.
طاهره
سه سال خونریزی آنقدر شدید که هموگلوبینم تا ۶ افتاد. چند پزشک گفتند باید هیسترکتومی (برداشتن رحم) انجام دهی. من اما میخواستم بچه دار شوم (اولین بارداری). دکتر مقیمی بعد از سونوگرافی و امآرآی دقیق گفتند فیبروم داخل حفره رحم است، با هیستروسکوپی برداشته میشود و رحم حفظ میشود. عمل فقط نیم ساعت طول کشید، همان روز هم مرخص شدم. بعد از سه ماه خونریزیهایم کاملاً نرمال شد. شش ماه بعد بدون هیچ کمکی باردار شدم. الان هفته ۳۲ بارداری هستم، همه چیز خوب پیش میرود. اگر به حرف پزشکان قبلی گوش کرده بودم، الان نه رحم داشتم نه بچه. شکر خدا که دکتر مقیمی را پیدا کردم. نوبت را از طریق سایت دکتر فوری گرفتم و هیچ دردسری نداشتم.
معلومه
هفت سال دردو نازایی. هر ماه آنقدر درد پریود داشتم که تا سه روز نمیتوانستم از رختخواب بلند شوم. هر سونوگرافی میگفت همه چیز نرمال است. دکتر مقیمی در معاینه لگن فقط یک جا کمی حساسیت دیدند. گفتند احتمال اندومتریوز خفیف با چسبندگی دارد. لاپاراسکوپی انجام دادند، واقعاً چسبندگیهای زیادی را آزاد کردند. بعد از عمل، یک ماه بعد اولین بارداری طبیعی بعد از هفت سال! الان دخترم چهار ماهه است و قنداقش کنارم. من نمیتوانم از لطف ایشان تشکر کافی بکنم. واقعاً اگر یک پزشک دیگر بود، شاید میگفت من تخیل میکنم. نوبت را آنلاین گرفتم و خیلی راحت بود. دکتر مقیمی جان، زندگی دوباره به من دادید.
اکبر
من و همسرم چهار سال بود که بچه دار نمیشدیم. سه بار باردار شدم و هر سه تا قبل از هفته دوازدهم سقط شد. دل و جرأت نداشتم دوباره اقدام کنم. همسرم از یکی از دوستانش اسم دکتر مقیمی را شنید. اولین ویزیت که رفتم، کلی گریه کردم. اصلاً خجالت نکشید. دکتر مقیمی اول سونوگرافی دقیق رحم را خودشان انجام دادند. گفتند یک دیواره کوچک وسط رحم داری که مثل این است که بچهای در بیابان بنشانی بدون آب. آن هم با حوصله کامل توضیح دادند. عمل هیستروسکوپی ۲۰ دقیقه طول کشید، بدون هیچ دردی. سه ماه بعد دوباره باردار شدم، این بار تا هفته ۳۸ بارداری را با مراقبتهای ایشان گذراندم و امروز یک پسر دو ساله دارم. نوبت را از طریق دکتر فوری گرفتم، خیلی راحت بود. هر کس سقط مکرر دارد، وای به حالش اگر دکتر مقیمی را نبیند.
سوالات متداول
چگونه نوبت دکتر لیلا مقیمی را در دکتر فوری رزرو کنم؟
در دکتر فوری میتوانید در سریعترین زمان از دکتر لیلا مقیمی نوبت حضوری و مشاوره آنلاین پزشکی (تلفنی و متنی) بگیرید. امکان مشاهده تمام نوبتهای آزاد دکتر لیلا مقیمی در دکتر فوری فراهم است.
چگونه از ثبت نهایی نوبت خود اطمینان حاصل کنم؟
پس از دریافت نوبت دکتر لیلا مقیمی از وبسایت دکتر فوری پیامکی (sms) حاوی اطلاعات نوبت رزرو شده دریافت خواهید کرد که نشان دهنده ثبت موفقیت آمیز نوبت شما می باشد.
هزینه ویزیت دکتر لیلا مقیمی چقدر است؟
هزینه ویزیت دکتر مقیمی با توجه به نوع نوبتی که از ایشان میگیرید (نوبت حضوری، مشاوره تلفنی، مشاوره متنی) متغیر است. با مراجعه به پروفایل دکتر لیلا مقیمی در وبسایت دکتر فوری میتوانید هزینه دقیق ویزیت دکتر را ببینید.
آدرس مطب دکتر لیلا مقیمی کجا است؟
برای دیدن آدرس و اطلاعت کامل مطب دکتر لیلا مقیمی میتوانید به پروفایل و صفحه دکتر لیلا مقیمی در وبسایت دکتر فوری مراجعه نمایید.
آیا دکتر لیلا مقیمی ویزیت آنلاین نیز انجام می دهند؟
با مراجعه به پروفایل دکتر لیلا مقیمی در صورت فعال بودن مشاوره آنلاین میتوانید تلفنی و یا به صورت متنی مشاوره پزشکی دریافت کنید.
تخصص دکتر لیلا مقیمی چیست؟
دکتر لیلا مقیمی متخصص زنان و زایمان هستند و در زمینههای نوبت دهی مطب و مشاوره تلفنی و مشاوره متنی مراجعه کنندگان را ویزیت میکند.
من سه سال پیش یک توده در سینم حس کردم، کلی استرس گرفتم. دکتر عمومی گفت شاید کیست باشه ولی خودش مطمئن نبود. یکی از پرستارا گفت برو پیش دکتر لیلا مقیمی که متخصص زنان و زایمان تو شیرازه و سونوگرافی سینه رو عالی انجام میده. رفتم پیشش. با سونوگرافی دقیق و بعدش نمونه برداری با سوزن زیر نظر سونو، فهمیدن که یک فیبروآدنوم خوشخیم هست. گفت نیاز به جراحی نیست، هر شش ماه چکاپ کافیست. حالا دو ساله که هر شش ماه میرم پیشش، توده نه بزرگ شده نه تغییر کرده. آن روز که تشخیص داد خوشخیمه، انقدر گریه کردم از خوشحالی. دکتر مقیمی اونقدر صبور بود که دستم رو گرفت و گفت نترس قابل حله. هیچوقت یادم نمیره این مهربونیش رو. اگه جای دیگه میرفتم شاید بیجهت جراحی میکردم. نتیجه گرفتن از درمان که دیدم، دعاگویشم همیشه.
دخترم تازه ازدواج کرده بود و دچار عفونت واژینال مکرر شده بود. هر ماه یه بار میگرفت، کلی آنتیبیوتیک میخورد خوب میشد ولی برمیگشت. خیلی ناراحت بود و خجالت میکشید بره دکتر. من بردمش پیش دکتر لیلا مقیمی تو شیراز. خانم دکتر خیلی دوستانه با دخترم حرف زدن، طوری که آب شدن. بعد از کشت و آنتیبیوگرام، فهمیدن که عفونت قارچی مقاوم به داروهای معموله. یه داروی خوراکی جدید و کرم مخصوص تجویز کردن، به علاوه رژیم کم قند. دخترم سه ماه دارو استفاده کرد و الان یک ساله دیگه عفونت نگرفته. چیزی که برام عالی بود توضیحاتی بود که دکتر به دخترم دادن درباره شستشوی اشتباه و لباس زیر مناسب. برخورد خوب دکتر مقیمی باعث شد دخترم دیگه از مراجعه به پزشک نترسه. مطبشونم خیلی منظم بود و معطل نکردن.
دوران یائسگی برام خیلی سخت گذشته بود، گرگرفتگیهای شدید و بیخوابی و بدخلقی. نزدیک دو سال بود که همینطور حال بدم. دکتر عمومی بهم هورمون درمانی معمولی داده بود ولی خوب نشدم. یه روز سر کار یکی از خانم ها گفت برو پیش دکتر لیلا مقیمی تو شیراز، متخصص زنان و یائسگی خیلی خوب کار میکنه. رفتم ویزیت. خیلی دقیق از علائمم پرسید و بعد یه آزمایش هورمون کامل نوشت. فهمیدن که تعادل هورمونهای من افتضاحه، نه فقط کمبود استروژن. یه ترکیب خاص هورمون درمانی با دوز کم و یه سری مکمل تجویز کردن. بعد از دو ماه، دیگه اون گرگرفتگیهای شدید نبود و خوابم مرتب شد. توضیح کامل روند درمان رو برام توی کاغذ نوشت و گفت کِی باید برگردم برای چکاپ. واقعاً نجاتم داد از اون جهنم. خدا خیرش بده.
نزدیک ۳ سال بود که نمیتونستم باردار بشم. کلی دکتر رفت و آمد کردم، هرکی یه چیزی میگفت. خسته شده بودم روحیاً. یکی از دوستان صمیمی که خودش مشکل مشابهی داشت، دکتر لیلا مقیمی رو تو شیراز معرفی کرد. رفتم پیشش. ایشون خیلی آروم و محترم حرف زدن، من رو شرمنده نکردن. کلی آزمایش و سونوگرافی تخصصی انجام دادن. فهمیدن که من تنبلی تخمدان دارم و تخمک گذاری منظمی ندارم. یه دوره تحریک تخمک گذاری با قرص و آمپول برام تجویز کردن. سیکل سوم شد که باردار شدم. الان یه دختر شش ماهه دارم. آرامشی که دکتر مقیمی بهم داد و صبری که در جواب سوالات بیشمارم داشت، هیچوقت فراموش نمیکنم. هر کی مشکل ناباروری داره، بهش میگم حتماً یه بارم شده بره پیش خانم مقیمی.
مدتی بود که هر ماه پریودهای خیلی سنگین و دردناکی داشتم، طوری که دو سه روز نمیتونستم از رختخواب بلند شوم. دکترای قبلی میگفتن طبیعیه و فقط مسکن میدادن. ولی من خوب نمیشدم. یه روز خواهرم گفت برو پیش دکتر لیلا مقیمی تو شیراز. خانم دکتر بعد از معاینه و سونوگرافی، فهمیدن که من فیبروم زیر مخاطی دارم که تو سونوهای معمولی دیده نمیشد. گفت باید با هیستروسکوپی برداشته بشه. عمل رو خودش انجام داد، حدود ۴۵ دقیقه طول کشید. بعدش پریودم سبک و منظم شد و دیگه اون دردها رو ندارم. اگه ایشون نبود، شاید تا آخر عمر با مسکن سر میکردم. تشخیص دقیقش واقعاً زندگی رو برام آسون کرد. راستی مطبش همیشه تمیز و خوشبو بود.
دومین بارداریام بود ولی بازم استرس داشتم، مخصوصاً که اولین بار سزارین شدم و میخواستم این بار طبیعی زایمان کنم. چندتا دکتر گفتن ریسک داره قبول نمیکردن. تا اینکه یکی از مامانا تو گروه مجازی گفت برو پیش دکتر لیلا مقیمی تو شیراز، متخصص زنان و زایمانه و خیلی روی زایمان طبیعی بعد از سزارین تبحر داره. رفتم ویزیت. کلی معاینه کرد و سونو، بعد گفت شرایطت خوبه میتونیم امتحان کنیم. روز زایمان خودش بود تو بیمارستان. خدا رو شکر بچم سالم به دنیا اومد و من نیاز به سزارین نشد. برخوردش خیلی حرفهای بود و تو حین زایمان انقدر روحیه میداد که خستگی در میرفت. نظم مطبش هم خوبه، با نوبت آنلاین راحت وقت گرفتم. واقعاً ممنونم که بهم جرأت داد.
بارداری دوقلویی در سن ۳۷ سالگی با دیابت بارداری که کنترل نمیشد. هر روز انسولین میزدم ولی قند خونم نوسان داشت. دکتر مقیمی آنقدر دقیق ویزیت میکرد که انگار خودشان باردار بودند. هر دو هفته یک بار سونوگرافی رشد، رژیم غذایی دقیق با من مرور میکردند، و حتی یک برنامه ورزشی سبک برای من در خانه طراحی کردند. هفته ۳۷ بارداری، با نظر خودشان سزارین برنامهریزی شده انجام دادیم. دو پسر سالم، هر کدام ۲۵۰۰ گرم. حالا شش ماههاند و مامانشان هم سالم است. چیزی که خیلی برایم ارزش داشت این بود که دکتر مقیمی در طول بارداری هرگز بیخیال نشد، همیشه نگران بود و این نگرانی را به موقع با من در میان میگذاشت. من هر کس باردار پرخطری را میشناسم، به ایشان ارجاع میدهم. نوبت هم از طریق سایت دکتر فوری فوقالعاده ساده بود.
اواخر سال گذشته با درد شدید زیر شکم و لکهبینی به اورژانس مراجعه کردم. پزشک اورژانس گفت شاید فقط کیست. اما به اصرار خودم، دکتر مقیمی (که قبلاً یک بار برای عفونت دیده بودمش) را در جریان گذاشتم. ایشان حتی در روز تعطیل، از طریق پیامک جواب داد و گفت فوری سونوگرافی انجام بده. سونوگرافی حاملگی خارج از رحم با پارگی نزدیک را نشان داد. دکتر مقیمی ظرف یک ساعت لاپاراسکوپی اورژانسی انجام داد، لوله را نجات دادند (فقط ساک حاملگی برداشته شد). اگر نیم ساعت دیرتر میرسیدم، ممکن بود لوله پاره و خونریزی داخلی شدید شود. من زندهام و لوله سالمم را مدیون سرعت عمل و دقت ایشان هستم. نوبت اولیه را از دکتر فوری گرفته بودم و به همین دلیل شماره تماس دکتر را داشتم. سیستم نوبتدهی آنلاین همان روز اول جان من را نجات داد.
پریودهای من شش ماه یک بار میشد. موهای اضافه روی صورتم روییده بود، وزنم تا ۹۰ کیلو بالا رفته بود. دو متخصص زنان دیگر کلی متفورمین و قرص ضدبارداری داده بودند بدون نتیجه. دکتر مقیمی اما در ویزیت اول صادقانه گفت: «قرص به تنهایی ۲۰ درصد اثر دارد، ۸۰ درصد با رژیم و ورزش است. باید وزن کم کنی.» آخه من قبلاً این حرف را شنیده بودم ولی عملی نکرده بودم. ایشان یک متخصص تغذیه خوب به من معرفی کردند و یک برنامه ورزشی ساده. شش ماه اول خیلی سخت بود، ولی با پیگیری هر ماهه دکتر مقیمی، ۱۸ کیلو کم کردم. بعد از آن، با یک دوره ساده لتروزول برای تخمکگذاری، اولین بار باردار شدم. الان پسر یک سالهام در آغوشم است. راستش اگر ایشان این رکگویی را نمیکرد، من شاید سالها بیهوده دارو میخوردم. سپاسگزارم.
سه سال خونریزی آنقدر شدید که هموگلوبینم تا ۶ افتاد. چند پزشک گفتند باید هیسترکتومی (برداشتن رحم) انجام دهی. من اما میخواستم بچه دار شوم (اولین بارداری). دکتر مقیمی بعد از سونوگرافی و امآرآی دقیق گفتند فیبروم داخل حفره رحم است، با هیستروسکوپی برداشته میشود و رحم حفظ میشود. عمل فقط نیم ساعت طول کشید، همان روز هم مرخص شدم. بعد از سه ماه خونریزیهایم کاملاً نرمال شد. شش ماه بعد بدون هیچ کمکی باردار شدم. الان هفته ۳۲ بارداری هستم، همه چیز خوب پیش میرود. اگر به حرف پزشکان قبلی گوش کرده بودم، الان نه رحم داشتم نه بچه. شکر خدا که دکتر مقیمی را پیدا کردم. نوبت را از طریق سایت دکتر فوری گرفتم و هیچ دردسری نداشتم.
هفت سال دردو نازایی. هر ماه آنقدر درد پریود داشتم که تا سه روز نمیتوانستم از رختخواب بلند شوم. هر سونوگرافی میگفت همه چیز نرمال است. دکتر مقیمی در معاینه لگن فقط یک جا کمی حساسیت دیدند. گفتند احتمال اندومتریوز خفیف با چسبندگی دارد. لاپاراسکوپی انجام دادند، واقعاً چسبندگیهای زیادی را آزاد کردند. بعد از عمل، یک ماه بعد اولین بارداری طبیعی بعد از هفت سال! الان دخترم چهار ماهه است و قنداقش کنارم. من نمیتوانم از لطف ایشان تشکر کافی بکنم. واقعاً اگر یک پزشک دیگر بود، شاید میگفت من تخیل میکنم. نوبت را آنلاین گرفتم و خیلی راحت بود. دکتر مقیمی جان، زندگی دوباره به من دادید.
من و همسرم چهار سال بود که بچه دار نمیشدیم. سه بار باردار شدم و هر سه تا قبل از هفته دوازدهم سقط شد. دل و جرأت نداشتم دوباره اقدام کنم. همسرم از یکی از دوستانش اسم دکتر مقیمی را شنید. اولین ویزیت که رفتم، کلی گریه کردم. اصلاً خجالت نکشید. دکتر مقیمی اول سونوگرافی دقیق رحم را خودشان انجام دادند. گفتند یک دیواره کوچک وسط رحم داری که مثل این است که بچهای در بیابان بنشانی بدون آب. آن هم با حوصله کامل توضیح دادند. عمل هیستروسکوپی ۲۰ دقیقه طول کشید، بدون هیچ دردی. سه ماه بعد دوباره باردار شدم، این بار تا هفته ۳۸ بارداری را با مراقبتهای ایشان گذراندم و امروز یک پسر دو ساله دارم. نوبت را از طریق دکتر فوری گرفتم، خیلی راحت بود. هر کس سقط مکرر دارد، وای به حالش اگر دکتر مقیمی را نبیند.