در پزشکی، بعضی از رشتهها بیش از آنکه فقط با یک عضو یا یک علامت سروکار داشته باشند، با نظم کلی بدن انسان درگیرند؛ با همان هماهنگی ظریفی که اگر کمی بههم بخورد، خستگی، تغییر وزن، بیحالی، اختلال خواب، نوسان خلقوخو، تپش قلب، ریزش مو، تشنگی بیش از حد یا حتی تغییرات پوستی را به دنبال میآورد. فوق تخصص غدد و متابولیسم از همین جنس رشتههاست؛ رشتهای که نیاز به دقت بالا، نگاه تحلیلی، صبر در شنیدن شرح حال و توانایی کنار هم گذاشتن نشانههای ظاهراً پراکنده دارد. دکتر آذر ستارینژاد، فوق تخصص غدد و متابولیسم در شهر شیراز، از جمله پزشکانی است که در چنین حوزهای، با رویکردی دقیق و آرام، به بررسی و درمان بیماران میپردازد؛ رویکردی که هم بر علم استوار است و هم بر ارتباط انسانی با بیمار.
بسیاری از افرادی که به متخصص غدد مراجعه میکنند، در نگاه اول احساس میکنند مشکلشان پیچیده و گاهی مبهم است. مثلا ممکن است فردی با خستگی طولانیمدت مراجعه کند و در ابتدا تصور کند علت آن فقط فشار کاری یا کمخوابی است، اما بعد از بررسی دقیق مشخص شود موضوع به تیروئید، قند خون، کمبود هورمونی، اختلالات متابولیکی یا حتی الگوی نامناسب سبک زندگی مربوط است. همینجا است که نقش یک فوق تخصص غدد اهمیت پیدا میکند. پزشکی که بتواند بهجای تمرکز صرف بر یک علامت، تمام تصویر بدن را ببیند و مسیر علتیابی را با حوصله پیش ببرد، برای بیمار بسیار ارزشمند است. در همین چارچوب، دکتر ستارینژاد نیز برای بسیاری از بیماران، پزشکی است که با دقت به جزئیات نگاه میکند و از کنار نشانههای کوچک ساده نمیگذرد.
در حوزه غدد، بیماریها اغلب خاموش و تدریجی پیش میروند. دیابت ممکن است در ابتدا فقط با تشنگی یا تکرر ادرار خود را نشان دهد، ولی در ادامه روی بینایی، کلیه، اعصاب و حتی سلامت عمومی اثر بگذارد. اختلالات تیروئید نیز گاهی آنقدر آرام و نامحسوس ظاهر میشوند که بیمار متوجه نمیشود چرا انرژیاش کمتر شده یا چرا وزنش بدون دلیل تغییر کرده است. از طرف دیگر، مشکلات هورمونی در زنان و مردان، اختلالات رشد، چاقی یا لاغری غیرطبیعی، اختلالات متابولیسم، پوکی استخوان و مقاومت به انسولین، هر کدام نیازمند بررسی و مدیریت ویژهاند. یک فوق تخصص غدد موفق، کسی است که بتواند این علائم را در کنار هم ببیند و درمانی متناسب با شرایط واقعی بیمار تنظیم کند، نه صرفاً درمانی عمومی و تکراری.
دکتر آذر ستارینژاد در این مسیر، بر پایه معاینه دقیق، بررسی آزمایشها، توجه به سابقه بیماریها و گفتوگوی روشن با بیمار عمل میکند. یکی از ویژگیهای مهم در رشته غدد این است که بیمار باید درمان را بفهمد. وقتی فرد بداند چرا یک دارو تجویز شده، چرا تغییر در تغذیه یا فعالیت بدنی مهم است، یا چرا باید آزمایشها در بازههای مشخص تکرار شوند، همکاری او با درمان بسیار بهتر میشود. خیلی وقتها چیزی که بیمار نیاز دارد فقط دارو نیست؛ او نیاز دارد بداند بدنش چه میگوید و چطور باید با آن همراه شود. همین نوع توضیحدادن، بخشی از هنر طبابت است و در مراجعه به پزشکانی مثل دکتر ستارینژاد، این بخش اهمیت خاصی پیدا میکند.
از زاویهای دیگر، غدد و متابولیسم رشتهای است که فقط به درمان بیماریهای موجود محدود نمیشود. پیشگیری، پایش، آموزش و اصلاح سبک زندگی در آن جایگاه مهمی دارند. مثلا در بیماران دیابتی، کنترل قند خون فقط با نسخه و دارو پیش نمیرود؛ تغذیه، خواب، تحرک، کنترل استرس و حتی عادتهای روزانه در نتیجه نهایی نقش دارند. در بیماران مبتلا به اختلالات تیروئید نیز پیگیری منظم و تنظیم دقیق دارو اهمیت زیادی دارد. در چاقی و اختلالات متابولیک، نگاه صرفاً ظاهری هیچوقت کافی نیست؛ باید به زمینههای هورمونی، تغذیهای، رفتاری و خانوادگی هم توجه شود. چنین نگاهی، پزشکی را از درمان مقطعی به مراقبت واقعی تبدیل میکند. این همان فضای حرفهای است که از یک فوق تخصص غدد انتظار میرود و در معرفی دکتر آذر ستارینژاد نیز میتوان همین ویژگی را برجسته دید.
در شهر شیراز، بیماران معمولا بهدنبال پزشکی هستند که هم از نظر علمی قابل اعتماد باشد و هم در برخورد، آرامش و اطمینان منتقل کند. بیماریهای غدد گاهی با نگرانیهای طولانی همراه هستند؛ نگرانی از بالا یا پایین بودن هورمونها، ترس از بالا رفتن قند، دغدغهی کنترل وزن، یا اضطراب درباره عوارض بلندمدت بیماری. در چنین شرایطی، لحن پزشک بسیار مهم است. پزشکی که با حوصله صحبت میکند، سوالهای بیمار را جدی میگیرد و توضیحش روشن و غیرمبهم است، در واقع بخشی از اضطراب بیمار را هم درمان میکند. دکتر ستارینژاد نیز در چنین چارچوبی، برای بیماران فقط یک نام تخصصی نیست؛ بلکه فردی است که میتواند مسیر درمان را قابل فهمتر و قابل مدیریتتر کند.
از سوی دیگر، بسیاری از مراجعهکنندگان به فوق تخصص غدد، از بیماریهایی رنج میبرند که درمان آنها در یک جلسه تمام نمیشود. گاهی تنظیم دارو باید مرحلهبهمرحله انجام شود، گاهی پاسخ بدن نیاز به زمان دارد و گاهی لازم است سبک زندگی بیمار بهآرامی اصلاح شود. این روند، اگرچه ممکن است برای بعضی افراد طولانی به نظر برسد، اما در حقیقت نشانهی دقت پزشکی است. درمانهای این حوزه وقتی موفقترند که با پیگیری منظم، ارزیابی دورهای و تصمیمگیری تدریجی پیش بروند. همینجاست که نقش پزشک همراه و منظم مشخص میشود. چنین پزشکی به بیمار حس رهاشدگی نمیدهد و باعث میشود فرد بداند در مسیر درمان، تنها نیست.
آدرس مطب ها
مطب شیراز
تلفن مطب:
07132******
آدرس مطب:
شهر شیراز، خیابان ملاصدرا، کوچه 1، ساختمان سیحون، طبقه دوم، واحد 4
نوبت حضوری
نظرات کاربران
12 نظر
رضایت شما
علی
خودم چند سالی بود که بیحالی شدید و خستگی مزمن داشتم، انقدر که از خواب بیدار میشدم حس میکردم نخوابیدم. ریزش مو و سردی دست و پا هم داشتم. دکتر عمومی گفته بود کم خونی خفیف داری و آهن داد ولی خوب نشدم. یک روز یکی از آشنایان گفت شاید تیروئیدته، برو پیش متخصص غدد. رفتم مطب دکتر آذر ستاری نژاد در شیراز. ایشون با یه نگاه به گردنم گفت شاید گواتر داری. سونوگرافی و آزمایش تیروئید گرفتن. فهمیدن که تیروئیدم پرکار هست از نوع خفیف و اتوایمیون. داروی متیمازول شروع کردن. بعد سه ماه، انرژیم برگشت و دیگه صبحها با هزار بدبختی از خواب بلند نمیشم. موهام دوباره درشت شده و دستام گرمه. باورم نمیشد یه مشکل ساده تیروئید اینهمه سال من رو اذیت کرده باشه. اگر خانم دکتر نبود، من هنوز تو خونه دراز کشیده بودم و فکر میکردم تنبلم. واقعاً ممنونم از تشخیص دقیقشون.
سیده سکینه
پدرم ۶۵ سالشه و دیابت نوع دو داشت، ولی قندش هی بالا و پایین میرفت. چندتا دکتر مختلف رفت، هر کدوم یه چیزی میگفتن. یک روز قندش اومد ۳۸، تو خونه داشت بیهوش میشد. خدا رو شکر رسوندیمش بیمارستان. پرستارا گفتن مشکل پدرت اینه که انسولینش درست تنظیم نشده، ببرش پیش یه فوق تخصص غدد خوب. رفتم پیش دکتر آذر ستاری نژاد تو شیراز. ایشون یه هفته پدرم رو تحت نظر گرفتن، قندش رو هر دو ساعت یک بار چک کردن و دوز انسولین رو ریز به ریز تنظیم کردن. بعد از اون، یه برنامه غذایی و ورزشی دقیق نوشتن. الان نه ماهه که قند پدرم کاملاً کنترل شده و دیگه اون افت و خیزهای خطرناک رو نداره. پدرم میگه خانم دکتر مثل فرشته نجات بود. نظم مطبشون و پیگیریهاشون مثالزدنی بود. حتی یک بار خودشون زنگ زدن پرسیدن حال پدرت چطوره. باورم نمیشه.
ابوالفضل
دخترم ۱۵ سالشه و از ۱۲ سالگی پریودهای نامنظم و خیلی سنگین داشت. پوستش جوش میزد و موهای صورتش زیاد شده بود. خیلی ناراحت بود. یکی از مامانا تو مدرسه گفت احتمالا تخمدان پلی کیستیک داره، برش ببر پیش یه فوق تخصص غدد. رفتم پیش دکتر آذر ستاری نژاد تو شیراز. خانم دکتر بعد از سونو و آزمایش، تشخیص قطعی پلی کیستیک دادن. اما برخلاف بعضی دکترا که فقط قرص ضدبارداری میدن، ایشون اول رژیم و ورزش و بعد داروی متفورمین تجویز کردن. به دخترم توضیح دادن که چرا این بیماری اتفاق میافته و چطور میتونن کنترلش کنن. الان یک ساله که پریود دخترم منظم شده، جوشهاش ۹۰ درصد خوب شده و اعتماد به نفسش برگشته. توضیح کامل روند درمان و آرامش دادن به یه نوجوان واقعاً هنر میخواد. من تا عمر دارم دعاگوی خانم دکتر ستاری نژاد هستم.
نجمه
من از ۳۰ سالگی فشار خون داشتم، ولی هر قرصی میخوردم یا خوب جواب نمیداد یا عوارض داشت. سردردهای شدید هم امانم رو بریده بود. یه روز تصادفی با یه آشنا برخورد کردم که گفت شاید مشکل تو غددی باشه. رفتیم پیش دکتر آذر ستاری نژاد در شیراز. ایشون یه نگاه به آزمایشهای قبلم انداختن و گفتن باید غدد فوق کلیه رو بررسی کنیم. سیتی اسکن و آزمایش کورتیزول گرفتن. فهمیدن که یه تومور خوشخیم کوچیک روی غده فوق کلیه دارم که باعث ترشح زیاد کورتیزول و فشار خون میشد. با دارو کنترلش کردن و بعد از شش ماه فشار خونم نرمال شد. حالا دیگه اون سردردهای لعنتی رو ندارم. خانم دکتر خیلی آروم بودن و هر استرسی رو از من میگرفتن. نتیجه گرفتن از درمان رو که میبینم، نمیدونم چطور تشکر کنم.
فائزه
پسرم ۱۱ سالش بود و قدش از همه بچههای کلاس کوتاهتر بود. معلم مدرسه گفت شاید دیررشد هست ولی من شک داشتم. بردمش پیش چندتا دکتر، یکی گفت ژنتیکیه. یه روز تو بیمارستان نمازی یه پرستار گفت برین پیش دکتر آذر ستاری نژاد تو شیراز، فوق تخصص غدد کودکان و بزرگسالان هر دو هستن. رفتم. خانم دکتر خیلی دقیق نمودار رشد پسرمو بررسی کردن و یه آزمایش تحریک هورمون رشد براش نوشتن. جواب نشون داد که غده هیپوفیزش به اندازه کافی هورمون رشد ترشح نمیکنه. تزریق هورمون رشد روزانه شروع شد. الان یک ساله، ۱۲ سانت بلندتر شده و دیگه بچهها بهش کوتوله نمیگن. اگه اون موقع پیش خانم دکتر نمیرفتم، پسرم تا آخر عمر با مشکل قد مواجه بود. تشخیص دقیقش واقعاً زندگی پسرم رو عوض کرد.
راضیه
سالها با مشکل چاقی دست و پنجه نرم میکردم، هر رژیمی میرفتم یا جواب نمیداد یا بعدش برمیگشتم به وزن قبلم. یه دکتر عمومی بهم گفت حتما پرخوری میکنی، در صورتی که خیلی کم میخوردم. تا اینکه یکی از دوستان که مشکل تیروئید داشت، دکتر آذر ستاری نژاد رو بهم معرفی کرد. رفتم شیراز پیشش. ایشون فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم هستن. کلی آزمایش گرفتن و فهمیدن که مقاومت به انسولین شدید دارم و سندروم تخمدان پلی کیستیک هم دارم. یه رژیم با شاخص گلیسمیک پایین و داروی متفورمین برام نوشتن. بعد شش ماه، ۱۵ کیلو کم کردم بدون اینکه گرسنه بمونم. برخورد خانم دکتر عالی بود، اصلاً من رو تحقیر نکردن که چرا اینقد چاق شدم. آرامشی که بهم دادن باور کردنی نیست.
سکینه
من به خاطر پوکی استخوان و دردهای استخوانی به خانم دکتر ستارینژاد مراجعه کردم و از نتیجه بسیار راضی هستم. قبل از مراجعه، تصورم این بود که شاید مشکل خیلی سادهای باشد، اما بعد از بررسیها متوجه شدم نیاز به پیگیری دقیقتری دارد. ایشان با دقت به علائم من گوش دادند و توضیح دادند که برای این نوع مشکلات، فقط دارو مهم نیست و باید پیگیری منظم انجام شود. چیزی که خیلی خوب بود، این بود که هیچوقت حس نکردم صحبتها کلی و عجولانه است. همه چیز با نظم و آرامش پیش رفت. همین باعث شد اعتمادم بیشتر شود و درمان را جدیتر دنبال کنم. به نظرم خانم دکتر از آن پزشکهایی هستند که هم مهارت دارند و هم برای بیمار وقت میگذارند.
امین
برای مادرم که مشکل قند و فشار خون همزمان داشت، نوبت گرفتیم و از طریق سایت دکتر فوری هم خیلی راحت وقت پیدا کردیم. خود ویزیت هم بهقدری خوب بود که واقعاً از انتخابمان راضی شدیم. خانم دکتر ستارینژاد با حوصله وضعیت مادرم را بررسی کردند و نکات مهمی درباره داروها و تغذیه گفتند که قبلاً هیچکس اینقدر دقیق توضیح نداده بود. چیزی که من بیشتر از همه دوست داشتم، این بود که لحنشان هم محترمانه بود و هم اطمینانبخش. وقتی بیمار مسن است، این نوع برخورد خیلی مهمتر میشود. مادرم بعد از مدتی پیگیری، هم بهتر شد و هم خودش نسبت به روند درمان آرامش بیشتری پیدا کرد. ما از این مراجعه واقعاً رضایت داشتیم.
رضیه
من برای بررسی کمکاری تیروئید مراجعه کردم و تجربه خیلی خوبی داشتم. چیزی که از خانم دکتر ستارینژاد دیدم، دقت در جزئیات بود. جواب آزمایشها را با دقت نگاه کردند، علائمم را کنار هم گذاشتند و بعد خیلی ساده و قابل فهم توضیح دادند که روند درمان باید چطور باشد. از آن پزشکهایی نیستند که فقط نسخه بدهند و تمام؛ برایشان مهم است بیمار بداند چرا دارو لازم است و باید چه چیزهایی را پیگیری کند. این باعث شد من با خیال راحتتری درمان را شروع کنم. بعد از مدتی احساس خستگیام کمتر شد و وضعیت عمومیام بهتر شد. به نظرم اگر کسی دنبال پزشکی باشد که هم علمی باشد و هم خوشبرخورد، خانم دکتر انتخاب خیلی خوبی هستند.
نعیمه
برای مشکل اضافهوزن و مقاومت به انسولین مراجعه کردم و قبل از آن چند تجربه ناموفق داشتم. خانم دکتر ستارینژاد نگاه بسیار حرفهای و در عین حال واقعی به موضوع داشتند. یعنی بهجای اینکه فقط یک رژیم کلی بدهند، وضعیت کلی بدنم را بررسی کردند و توضیح دادند که کاهش وزن فقط با کمخوری حل نمیشود و باید ریشه موضوع را پیدا کرد. این حرف برای من خیلی ارزشمند بود، چون فهمیدم با یک پزشک دقیق و مسئولیتپذیر روبهرو هستم. برخوردشان محترمانه بود و از نظر من اینکه بیمار احساس قضاوت شدن نکند، خیلی مهم است. من بعد از شروع برنامه درمانی، هم از نظر انرژی و هم از نظر سبک زندگی تغییرات مثبتی حس کردم. واقعاً از ویزیت راضی بودم.
هستی
مدتی بود علائم عجیبی مثل خستگی، تپش قلب و تغییرات وزن داشتم و اصلاً نمیدانستم مشکل از کجاست. وقتی به خانم دکتر ستارینژاد مراجعه کردم، با حوصله کامل به همه توضیحاتم گوش دادند و بعد از بررسیها توضیح دادند که باید از نظر تیروئید و وضعیت هورمونی بررسی شوم. چیزی که خیلی به دلم نشست این بود که اصلاً عجلهای در کار نبود و هر سوالی داشتم، با آرامش جواب میدادند. حس کردم با کسی طرف هستم که هم علم کافی دارد و هم بلد است با بیمار درست صحبت کند. این خیلی مهم است، چون وقتی آدم نگران است، یک توضیح آرام و دقیق میتواند نصف استرس را کم کند. روند درمانی که برای من گذاشتند جواب خوبی داشت و از پیگیریها هم راضی بودم.
فاطمه
من برای کنترل دیابت به خانم دکتر ستارینژاد مراجعه کردم و از همان برخورد اول متوجه شدم که با یک پزشک بسیار دقیق و صبور روبهرو هستم. چیزی که برای من مهم بود این بود که فقط به عدد قند خون نگاه نکردند، بلکه درباره سبک زندگی، تغذیه، خواب و حتی میزان استرس روزانهام هم سوال پرسیدند. این موضوع باعث شد حس کنم درمان من فقط روی کاغذ پیش نمیرود و واقعاً برای شرایط شخصی من برنامهریزی میشود. توضیحات ایشان خیلی روشن بود و بدون اینکه بخواهم با اصطلاحات سخت پزشکی گیج شوم، کامل متوجه شدم چه کارهایی باید انجام بدهم. بعد از مدتی هم قند خونم بهتر کنترل شد و احساس بهتری داشتم. از نظر من، آرامش، دقت و برخورد محترمانه ایشان از مهمترین ویژگیهایشان است.
سوالات متداول
چگونه نوبت دکتر آذر ستاری نژاد را در دکتر فوری رزرو کنم؟
در دکتر فوری میتوانید در سریعترین زمان از دکتر آذر ستاری نژاد نوبت حضوری و مشاوره آنلاین پزشکی (تلفنی و متنی) بگیرید. امکان مشاهده تمام نوبتهای آزاد دکتر آذر ستاری نژاد در دکتر فوری فراهم است.
چگونه از ثبت نهایی نوبت خود اطمینان حاصل کنم؟
پس از دریافت نوبت دکتر آذر ستاری نژاد از وبسایت دکتر فوری پیامکی (sms) حاوی اطلاعات نوبت رزرو شده دریافت خواهید کرد که نشان دهنده ثبت موفقیت آمیز نوبت شما می باشد.
هزینه ویزیت دکتر آذر ستاری نژاد چقدر است؟
هزینه ویزیت دکتر ستاری نژاد با توجه به نوع نوبتی که از ایشان میگیرید (نوبت حضوری، مشاوره تلفنی، مشاوره متنی) متغیر است. با مراجعه به پروفایل دکتر آذر ستاری نژاد در وبسایت دکتر فوری میتوانید هزینه دقیق ویزیت دکتر را ببینید.
آدرس مطب دکتر آذر ستاری نژاد کجا است؟
برای دیدن آدرس و اطلاعت کامل مطب دکتر آذر ستاری نژاد میتوانید به پروفایل و صفحه دکتر آذر ستاری نژاد در وبسایت دکتر فوری مراجعه نمایید.
آیا دکتر آذر ستاری نژاد ویزیت آنلاین نیز انجام می دهند؟
با مراجعه به پروفایل دکتر آذر ستاری نژاد در صورت فعال بودن مشاوره آنلاین میتوانید تلفنی و یا به صورت متنی مشاوره پزشکی دریافت کنید.
تخصص دکتر آذر ستاری نژاد چیست؟
دکتر آذر ستاری نژاد فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم هستند و در زمینههای نوبت دهی مطب و مشاوره تلفنی و مشاوره متنی مراجعه کنندگان را ویزیت میکند.
خودم چند سالی بود که بیحالی شدید و خستگی مزمن داشتم، انقدر که از خواب بیدار میشدم حس میکردم نخوابیدم. ریزش مو و سردی دست و پا هم داشتم. دکتر عمومی گفته بود کم خونی خفیف داری و آهن داد ولی خوب نشدم. یک روز یکی از آشنایان گفت شاید تیروئیدته، برو پیش متخصص غدد. رفتم مطب دکتر آذر ستاری نژاد در شیراز. ایشون با یه نگاه به گردنم گفت شاید گواتر داری. سونوگرافی و آزمایش تیروئید گرفتن. فهمیدن که تیروئیدم پرکار هست از نوع خفیف و اتوایمیون. داروی متیمازول شروع کردن. بعد سه ماه، انرژیم برگشت و دیگه صبحها با هزار بدبختی از خواب بلند نمیشم. موهام دوباره درشت شده و دستام گرمه. باورم نمیشد یه مشکل ساده تیروئید اینهمه سال من رو اذیت کرده باشه. اگر خانم دکتر نبود، من هنوز تو خونه دراز کشیده بودم و فکر میکردم تنبلم. واقعاً ممنونم از تشخیص دقیقشون.
پدرم ۶۵ سالشه و دیابت نوع دو داشت، ولی قندش هی بالا و پایین میرفت. چندتا دکتر مختلف رفت، هر کدوم یه چیزی میگفتن. یک روز قندش اومد ۳۸، تو خونه داشت بیهوش میشد. خدا رو شکر رسوندیمش بیمارستان. پرستارا گفتن مشکل پدرت اینه که انسولینش درست تنظیم نشده، ببرش پیش یه فوق تخصص غدد خوب. رفتم پیش دکتر آذر ستاری نژاد تو شیراز. ایشون یه هفته پدرم رو تحت نظر گرفتن، قندش رو هر دو ساعت یک بار چک کردن و دوز انسولین رو ریز به ریز تنظیم کردن. بعد از اون، یه برنامه غذایی و ورزشی دقیق نوشتن. الان نه ماهه که قند پدرم کاملاً کنترل شده و دیگه اون افت و خیزهای خطرناک رو نداره. پدرم میگه خانم دکتر مثل فرشته نجات بود. نظم مطبشون و پیگیریهاشون مثالزدنی بود. حتی یک بار خودشون زنگ زدن پرسیدن حال پدرت چطوره. باورم نمیشه.
دخترم ۱۵ سالشه و از ۱۲ سالگی پریودهای نامنظم و خیلی سنگین داشت. پوستش جوش میزد و موهای صورتش زیاد شده بود. خیلی ناراحت بود. یکی از مامانا تو مدرسه گفت احتمالا تخمدان پلی کیستیک داره، برش ببر پیش یه فوق تخصص غدد. رفتم پیش دکتر آذر ستاری نژاد تو شیراز. خانم دکتر بعد از سونو و آزمایش، تشخیص قطعی پلی کیستیک دادن. اما برخلاف بعضی دکترا که فقط قرص ضدبارداری میدن، ایشون اول رژیم و ورزش و بعد داروی متفورمین تجویز کردن. به دخترم توضیح دادن که چرا این بیماری اتفاق میافته و چطور میتونن کنترلش کنن. الان یک ساله که پریود دخترم منظم شده، جوشهاش ۹۰ درصد خوب شده و اعتماد به نفسش برگشته. توضیح کامل روند درمان و آرامش دادن به یه نوجوان واقعاً هنر میخواد. من تا عمر دارم دعاگوی خانم دکتر ستاری نژاد هستم.
من از ۳۰ سالگی فشار خون داشتم، ولی هر قرصی میخوردم یا خوب جواب نمیداد یا عوارض داشت. سردردهای شدید هم امانم رو بریده بود. یه روز تصادفی با یه آشنا برخورد کردم که گفت شاید مشکل تو غددی باشه. رفتیم پیش دکتر آذر ستاری نژاد در شیراز. ایشون یه نگاه به آزمایشهای قبلم انداختن و گفتن باید غدد فوق کلیه رو بررسی کنیم. سیتی اسکن و آزمایش کورتیزول گرفتن. فهمیدن که یه تومور خوشخیم کوچیک روی غده فوق کلیه دارم که باعث ترشح زیاد کورتیزول و فشار خون میشد. با دارو کنترلش کردن و بعد از شش ماه فشار خونم نرمال شد. حالا دیگه اون سردردهای لعنتی رو ندارم. خانم دکتر خیلی آروم بودن و هر استرسی رو از من میگرفتن. نتیجه گرفتن از درمان رو که میبینم، نمیدونم چطور تشکر کنم.
پسرم ۱۱ سالش بود و قدش از همه بچههای کلاس کوتاهتر بود. معلم مدرسه گفت شاید دیررشد هست ولی من شک داشتم. بردمش پیش چندتا دکتر، یکی گفت ژنتیکیه. یه روز تو بیمارستان نمازی یه پرستار گفت برین پیش دکتر آذر ستاری نژاد تو شیراز، فوق تخصص غدد کودکان و بزرگسالان هر دو هستن. رفتم. خانم دکتر خیلی دقیق نمودار رشد پسرمو بررسی کردن و یه آزمایش تحریک هورمون رشد براش نوشتن. جواب نشون داد که غده هیپوفیزش به اندازه کافی هورمون رشد ترشح نمیکنه. تزریق هورمون رشد روزانه شروع شد. الان یک ساله، ۱۲ سانت بلندتر شده و دیگه بچهها بهش کوتوله نمیگن. اگه اون موقع پیش خانم دکتر نمیرفتم، پسرم تا آخر عمر با مشکل قد مواجه بود. تشخیص دقیقش واقعاً زندگی پسرم رو عوض کرد.
سالها با مشکل چاقی دست و پنجه نرم میکردم، هر رژیمی میرفتم یا جواب نمیداد یا بعدش برمیگشتم به وزن قبلم. یه دکتر عمومی بهم گفت حتما پرخوری میکنی، در صورتی که خیلی کم میخوردم. تا اینکه یکی از دوستان که مشکل تیروئید داشت، دکتر آذر ستاری نژاد رو بهم معرفی کرد. رفتم شیراز پیشش. ایشون فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم هستن. کلی آزمایش گرفتن و فهمیدن که مقاومت به انسولین شدید دارم و سندروم تخمدان پلی کیستیک هم دارم. یه رژیم با شاخص گلیسمیک پایین و داروی متفورمین برام نوشتن. بعد شش ماه، ۱۵ کیلو کم کردم بدون اینکه گرسنه بمونم. برخورد خانم دکتر عالی بود، اصلاً من رو تحقیر نکردن که چرا اینقد چاق شدم. آرامشی که بهم دادن باور کردنی نیست.
من به خاطر پوکی استخوان و دردهای استخوانی به خانم دکتر ستارینژاد مراجعه کردم و از نتیجه بسیار راضی هستم. قبل از مراجعه، تصورم این بود که شاید مشکل خیلی سادهای باشد، اما بعد از بررسیها متوجه شدم نیاز به پیگیری دقیقتری دارد. ایشان با دقت به علائم من گوش دادند و توضیح دادند که برای این نوع مشکلات، فقط دارو مهم نیست و باید پیگیری منظم انجام شود. چیزی که خیلی خوب بود، این بود که هیچوقت حس نکردم صحبتها کلی و عجولانه است. همه چیز با نظم و آرامش پیش رفت. همین باعث شد اعتمادم بیشتر شود و درمان را جدیتر دنبال کنم. به نظرم خانم دکتر از آن پزشکهایی هستند که هم مهارت دارند و هم برای بیمار وقت میگذارند.
برای مادرم که مشکل قند و فشار خون همزمان داشت، نوبت گرفتیم و از طریق سایت دکتر فوری هم خیلی راحت وقت پیدا کردیم. خود ویزیت هم بهقدری خوب بود که واقعاً از انتخابمان راضی شدیم. خانم دکتر ستارینژاد با حوصله وضعیت مادرم را بررسی کردند و نکات مهمی درباره داروها و تغذیه گفتند که قبلاً هیچکس اینقدر دقیق توضیح نداده بود. چیزی که من بیشتر از همه دوست داشتم، این بود که لحنشان هم محترمانه بود و هم اطمینانبخش. وقتی بیمار مسن است، این نوع برخورد خیلی مهمتر میشود. مادرم بعد از مدتی پیگیری، هم بهتر شد و هم خودش نسبت به روند درمان آرامش بیشتری پیدا کرد. ما از این مراجعه واقعاً رضایت داشتیم.
من برای بررسی کمکاری تیروئید مراجعه کردم و تجربه خیلی خوبی داشتم. چیزی که از خانم دکتر ستارینژاد دیدم، دقت در جزئیات بود. جواب آزمایشها را با دقت نگاه کردند، علائمم را کنار هم گذاشتند و بعد خیلی ساده و قابل فهم توضیح دادند که روند درمان باید چطور باشد. از آن پزشکهایی نیستند که فقط نسخه بدهند و تمام؛ برایشان مهم است بیمار بداند چرا دارو لازم است و باید چه چیزهایی را پیگیری کند. این باعث شد من با خیال راحتتری درمان را شروع کنم. بعد از مدتی احساس خستگیام کمتر شد و وضعیت عمومیام بهتر شد. به نظرم اگر کسی دنبال پزشکی باشد که هم علمی باشد و هم خوشبرخورد، خانم دکتر انتخاب خیلی خوبی هستند.
برای مشکل اضافهوزن و مقاومت به انسولین مراجعه کردم و قبل از آن چند تجربه ناموفق داشتم. خانم دکتر ستارینژاد نگاه بسیار حرفهای و در عین حال واقعی به موضوع داشتند. یعنی بهجای اینکه فقط یک رژیم کلی بدهند، وضعیت کلی بدنم را بررسی کردند و توضیح دادند که کاهش وزن فقط با کمخوری حل نمیشود و باید ریشه موضوع را پیدا کرد. این حرف برای من خیلی ارزشمند بود، چون فهمیدم با یک پزشک دقیق و مسئولیتپذیر روبهرو هستم. برخوردشان محترمانه بود و از نظر من اینکه بیمار احساس قضاوت شدن نکند، خیلی مهم است. من بعد از شروع برنامه درمانی، هم از نظر انرژی و هم از نظر سبک زندگی تغییرات مثبتی حس کردم. واقعاً از ویزیت راضی بودم.
مدتی بود علائم عجیبی مثل خستگی، تپش قلب و تغییرات وزن داشتم و اصلاً نمیدانستم مشکل از کجاست. وقتی به خانم دکتر ستارینژاد مراجعه کردم، با حوصله کامل به همه توضیحاتم گوش دادند و بعد از بررسیها توضیح دادند که باید از نظر تیروئید و وضعیت هورمونی بررسی شوم. چیزی که خیلی به دلم نشست این بود که اصلاً عجلهای در کار نبود و هر سوالی داشتم، با آرامش جواب میدادند. حس کردم با کسی طرف هستم که هم علم کافی دارد و هم بلد است با بیمار درست صحبت کند. این خیلی مهم است، چون وقتی آدم نگران است، یک توضیح آرام و دقیق میتواند نصف استرس را کم کند. روند درمانی که برای من گذاشتند جواب خوبی داشت و از پیگیریها هم راضی بودم.
من برای کنترل دیابت به خانم دکتر ستارینژاد مراجعه کردم و از همان برخورد اول متوجه شدم که با یک پزشک بسیار دقیق و صبور روبهرو هستم. چیزی که برای من مهم بود این بود که فقط به عدد قند خون نگاه نکردند، بلکه درباره سبک زندگی، تغذیه، خواب و حتی میزان استرس روزانهام هم سوال پرسیدند. این موضوع باعث شد حس کنم درمان من فقط روی کاغذ پیش نمیرود و واقعاً برای شرایط شخصی من برنامهریزی میشود. توضیحات ایشان خیلی روشن بود و بدون اینکه بخواهم با اصطلاحات سخت پزشکی گیج شوم، کامل متوجه شدم چه کارهایی باید انجام بدهم. بعد از مدتی هم قند خونم بهتر کنترل شد و احساس بهتری داشتم. از نظر من، آرامش، دقت و برخورد محترمانه ایشان از مهمترین ویژگیهایشان است.