شاید دیدن بیماری که بعد از ماهها درد، بیآنکه عصا به دست بگیرد وارد مطب میشود، برای خیلیها عادی باشد. اما برای من که سالها کنار دکتر موثر کار کردهام، هر بار همچنان معجزهوار است. نه از سر شعار، بلکه از سر دیدن هزاران بار تکرار این صحنه. راستش را بخواهید، وقتی در شیراز از هر متخصص ارتوپدی بپرسید «بهترین گزینه برای زانو یا لگن کیست؟»، بدون مکث نام دکتر علیرضا موثر را میشنوید. اما چرا؟ چرا یک پزشک در شهری پر از پزشکان حاذق، اینچنین سر زبانها میافتد؟
بیایید از یک جای ساده شروع کنم. دکتر موثر اهل آن دسته از متخصصانی نیست که در دقایق کوتاه ویزیت، انگار دارند چکلیستی را پُر میکنند. برعکس. اولین چیزی که در مواجهه با او حس میکنید، یک حضور سرد اما گرم و در عین حال سرشار از احترام به زمان شماست. نه عجله دارد که پرونده را ببندد، نه آنقدر حرف میزند که حس کنید بیراهه میروید. یک تعادل دقیق. دو سال پیش خودم یکی از بستگان نزدیکم را برای پارگی مینیسک بردم پیش ایشان. زنی پنجاه و چند ساله که از ترس جراحی شبها نمیخوابید. دکتر موثر نیم ساعت برایش وقت گذاشت؛ بدون اینکه حتی یک ریال اضافه بگیرد. فقط توضیح داد، شکل زانو را روی کاغذ کشید، نشان داد کدام قسمت مشکل دارد و چرا گزینههای غیرجراحی را اول امتحان میکند. نتیجه؟ بدون عمل، با فیزیوتراپی و تزریق هدفمند، بعد از سه ماه دیگر نه درد داشت، نه صدای تق تق زانو.
حالا برسیم به بحث تخصص. ارتوپدی تنها استخوان نیست؛ رباط، تاندون، غضروف، اعصاب محیطی، بدشکلیهای مادرزادی در بچهها، شکستگیهای چندتکه در تصادفات، آرتروزهای فرسایشی در سالمندان... دکتر موثر در همه این حوزهها دستی دارد، اما اگر بخواهم صادق باشم، سه حوزه شاخص او را برجستهتر کرده: نخست، جراحیهای تعویض مفصل (مخصوصاً زانو و لگن) به روش کمتهاجمی. دوم، آرتروسکوپی شانه و زانو، که با سوراخهای کوچک کارهای بزرگ انجام میدهد. و سوم، درمان بدون جراحی دردهای مزمن اسکلتی-عضلانی. یعنی همان جایی که خیلی از همکاران زود قلم جراحی برمیدارند، او اول خطهای درمانی غیرتهاجمی را موشکافی میکند. بارها دیدهام بیمارانی را که از شهرهای یاسوج، بوشهر، حتی اصفهان آمده بودند فقط برای نظر دوم دکتر موثر و جالب اینجاست که در بیش از نیمی از موارد، او نظر جراحی پزشک قبلی را تأیید نمیکند و آن هم با استدلال و مدرک علمی روز دنیا. این انصاف در پزشکی کمیاب است، قبول دارید؟
با بیمار چه جور برخوردی دارد؟ یک مثال بزنم. اواسط بهمن سال گذشته، جوانی بیست و دو ساله با پارگی رباط صلیبی قدامی (ACL) حین فوتبال به مطب مراجعه کرد. پرونده اش را که ورق میزدم، دیدم دو پزشک دیگر جراحی فوری توصیه کرده بودند. دکتر موثر اما از جوان پرسید: «تحصیل؟ کار؟ چند روز در هفته ورزش حرفهای داری؟» بعد از نیم ساعت صحبت، تصمیم گرفت به جای جراحی، یک برنامه شش ماهه توانبخشی تهاجمی طراحی کند. گفت: «رباط تو کامل پاره شده، بله. ولی عضلات اطرافت قدرتمندند. اگر شش ماه صبوری کنی، شاید اصلاً نیازی به تیغ نباشد. جراحی همیشه هست برای بعد.» آن جوان امروز بدون جراحی به فوتبال نیمهحرفهای برگشته است. این یعنی پزشک، نه صنعتگر تعمیر مفاصل، بلکه راهنما.
نکته مهم دیگر، دسترسی به ایشان است. وای بر ما روزگاری که برای گرفتن یک نوبت ارتوپدی خوب در شیراز باید هفتهها معطل میماندیم. اما خوشبختانه مطب دکتر موثر از چند سال پیش نوبتدهی آنلاین را فعال کرده است، و جالبتر، همکاری با سامانه «دکتر فوری» را شروع کرده. یعنی هر ساعتی از شبانهروز، حتی از شهرستان یا خارج از کشور، میتوانید از طریق سایت دکتر فوری برای ایشان نوبت رزرو کنید. کافی است اسم «دکتر علیرضا موثر شیراز» را جستجو کنید. سیستم قیمتگذاری شفاف است، زمانهای خالی لحظهای بهروز میشود، و نکته مهمتر اینکه مطب قوانین سفتوسختی برای لغو نوبت دارد – که به نفع بیمارانی است که واقعاً نیاز دارند. از تجربه خودم میگویم: دو بار برای بیمارانم نوبت گرفتم، هر دو بار در کمتر از دو دقیقه، بدون تماس تلفنی مزاحم و بدون سردرگمی.
با این حال بگذارید صادق باشم. هیچ پزشکی کامل نیست و دکتر موثر هم برای بعضی بیماران «تیز» به نظر میرسد. نه از نظر بیادبی، بلکه از نظر سرعت تصمیم. بعضی وقتها اگر بیمار پرحرفی کند و به حاشیه برود، آرام اما قاطع میگوید: «بیایید روی اصل مشکل تمرکز کنیم.» این حالت برای کسی که انتظار همدلی عاطفی بیپایان دارد، کمی سخت است. اما از زاویه دیگر، همین ویژگی باعث میشود زمان طلایی ویزیت برای تشخیص و درمان هدر نرود. به قول یکی از همکاران بیهوشی: «دکتر موثر جراحی میکند مثل یک مهندس دقیق، نه مثل یک هنرمند شلوغ.»
از نظر علمی، همیشه به آخرین پروتکلهای بینالمللی مسلط است. در کنگرههای ارتوپدی کشور حضوری فعال دارد و گاهی مقالاتش در ژورنالهای معتبر داخلی چاپ میشود. ولی هرگز به زبان تخصصی خشک و نفهمیدنی با بیمار حرف نمیزند. یک بار از او پرسیدم: «دکتر، چطور میشود هم بهروز باشی هم ساده بگویی؟» خندید و گفت: «اگر نتوانی پیچیده را ساده بگویی، یعنی هنوز عمیقاً نفهمیدی اش.» این جمله را هیچگاه فراموش نمیکنم.
اتاق معاینه او همیشه تمیز، مرتب و مجهز به سونوگرافی عضلانی-اسکلتی است. یعنی در همان جلسه اول، بدون اینکه بیمار را به مراکز دیگر ارجاع دهد، در صورت نیاز سونوگرافی را خودش انجام میدهد. این هم یکی از رازهای محبوبیتش: کاهش رفتوآمدهای بینتیجه برای بیمار. تزریقات زیر گاید سونوگرافی (مثل تزریق داخل مفصل یا اطراف تاندون) دقت فوقالعادهای دارد و نتیجه آن را بیمار بلافاصله حس میکند.
اگر ساکن شیراز هستید یا حتی اگر از شهرهای اطراف میآیید، ارزشش را دارد که یک بار به مطب او در منطقه معروف قصردشت یا بولوار پاسداران مراجعه کنید (آدرس دقیق در سایت دکتر فوری هست). صبحها جراحی در بیمارستانهای خصوصی و گاهی دولتی، عصرها مطب. نظم عجیبی دارد. تا به حال ندیدهام بیش از ۱۵ دقیقه تاخیر داشته باشد، مگر در روزهایی که عملش طولانی شده باشد – آن هم خودش عذرخواهی میکند.
در یک کلام، دکتر علیرضا موثر، آن پزشکی است که اگر استخوانتان درد بگیرد یا زانویتان قفل کند، دلتان میخواهد اول او را ببینید. نه به خاطر اسم و رسم، بلکه به خاطر این که بعد از ویزیت، احساس میکنید کسی واقعاً به فکر راهحل بوده، نه فقط ثبت یک نسخه. و حالا که نوبتدهی از طریق «دکتر فوری» هم سهولت خارقالعادهای ایجاد کرده، واقعاً اگر درد ارتوپدی دارید چه منتظرید؟ البته که باز هم خودتان تصمیم میگیرید. من فقط روایتی از یک همکارِ دیدهام، نوشتم.
آدرس مطب ها
مطب شیراز
تلفن مطب:
07136******07136******
آدرس مطب:
شهر شیراز، بلوار زرگری، به سمت خیابان خبرنگار، ساختمان پزشکی ابن سینا، طبقه دوم، واحد 7
نوبت حضوری
نظرات کاربران
13 نظر
رضایت شما
رستا
خودم کف پای صاف مادرزادی دارم. تا بیست سالگی مشکلی نبود، ولی از سی سالگی به بعد مچ پام هر روز ورم میکرد و درد داشتم. چند جا رفتم کفش طبی و بریس گرفتم ولی خوب نشدم. یکی از دوستان فیزیوتراپ گفت برو یه ارتوپد خوب، دکتر علیرضا موثر تو شیراز رو بهم معرفی کرد. ایشون که معاینه کرد، گفت قوس کف پات خیلی افتاده و تاندون درشتنئی خلفیت آسیب دیده. گفت باید جراحی کنم تا قوس رو برگردونم. خیلی ترسیدم، ولی دکتر کلی توضیح دادن که جدیدا چه روشی دارن. عمل که شد، دو ماه با گچ بودم بعدش بریس. الان یک ساله که بدون هیچ دردی راه میرم و حتی کفش معمولی میپوشم. نتیجه گرفتن از درمان عالی بود. دکتر موثر جان من رو از اون درد روزانه نجات داد. خدا خیرش بده.
حسن
مدت دو سال بود که درد شانه داشتم، هر وقت میخواستمو بالای سرم ببرم انقدر درد میگرفتم که اشکم درمیومد. دکتر عمومی گفت شانه یخ زده و فیزیوتراپی برام نوشت، ولی بدتر شد. تا اینکه رفتم پیش دکتر علیرضا موثر تو شیراز. ایشون با معاینه و امآرآی فهمیدن که تاندون روتاتور کاف شانه پاره شده، نه شانه یخ زده. عمل آرتروسکوپی برام انجام داد، بدون برش بزرگ. بعد سه ماه فیزیوتراپی، الان میتونم والیبال بازی کنم. چیزی که برام جذاب بود این بود که دکتر موثر قبل از عمل یه ویدیوی آموزشی نشونم داد تا بدونم چکار میکنه. استرسم کاملاً ریخت. نظم مطبش هم خیلی خوبه، حتی توی نوبتدهی آنلاینش به موقع جواب میدن. هر کی درد شانه داره، بهش میگم برو پیش دکتر موثر.
زینب
دختر هفت سالهام توی پارک از تاب افتاد و مچ دستش بدجوری پیچ خورد. ارتوپد اطفال گفت شکستگی نداره فقط رگ به رگ شدست. ولی بعد سه هفته دردش خوب نمیشد و دستش کج شده بود. یکی از پرستارا گفت ببرش پیش دکتر علیرضا موثر، متخصص ارتوپدی تو شیراز. رفتم. ایشون که عکس جدید گرفت، فهمیدن یه شکستگی کوچیک تو مچ که جا به جا شده بود و خوب جوش نخورده. باید دوباره میشکست و جا مینداخت. خدا رو شکر با بیهوشی و جااندازی بسته، بدون جراحی باز درست شد. بعد دو ماه گچ، دست دخترم صاف شد. چیزی که خیلی برام ارزش داشت این بود که دکتر موثر با بچه ام مثل یه پدر مهربون حرف میزد و نمیذاشت بترسه. نتیجه گرفتن از درمان عالی بود. هر مشکلی پیش بیاد، اول پیشش میریم.
آمنه
شش ماه پیش تصادف کردم و استخوان رانم شکست. یه دکتر دیگه با پلاتین و پیچ عمل کرد، اما خوب جوش نخورد و پام کوتاهتر شد. خیلی ناراحت بودم. یه روز توی بیمارستان یکی از پزشکا بهم گفت برو پیش دکتر علیرضا موثر، دستش روی شکستگیهای بدجنس خوبه. رفتم مطبش. ایشون کلی آنژیوگرافی از رگهای پام گرفتن، فهمیدن که جریان خون به محل شکستگی کم بوده و به همین خاطر جوش نمیخورده. با یه جراحی جدید، هم پلاتینا رو عوض کرد و هم پیوند استخوان از لگنم گرفت. الان پنج ماهه که پام جوش خورده و میتونم راه برم. توضیح کامل روند درمان توسط دکتر موثر باعث شد من تا آخر صبوری کنم. برخوردش خیلی صمیمی بود. ممنونم که دستم رو نگرفت.
آرزو
دختر هفت سالهام توی پارک از تاب افتاد و مچ دستش بدجوری پیچ خورد. ارتوپد اطفال گفت شکستگی نداره فقط رگ به رگ شدست. ولی بعد سه هفته دردش خوب نمیشد و دستش کج شده بود. یکی از پرستارا گفت ببرش پیش دکتر علیرضا موثر، متخصص ارتوپدی تو شیراز. رفتم. ایشون که عکس جدید گرفت، فهمیدن یه شکستگی کوچیک تو مچ که جا به جا شده بود و خوب جوش نخورده. باید دوباره میشکست و جا مینداخت. خدا رو شکر با بیهوشی و جااندازی بسته، بدون جراحی باز درست شد. بعد دو ماه گچ، دست دخترم صاف شد. چیزی که خیلی برام ارزش داشت این بود که دکتر موثر با بچهام مثل یه پدر مهربون حرف میزد و نمیذاشت بترسه. نتیجه گرفتن از درمان عالی بود. هر مشکلی پیش بیاد، اول پیشش میریم.
خدیجه
پدرم ۷۵ سالشه و رماتیسم مفصلی داشت. مفصل لگنش خیلی تخریب شده بود، طوری که فقط پنج دقیقه میتونست راه بره بعدش زمین مینشست. دکترهای قبلی گفتن سنش بالاست و عمل ریسک داره. تا اینکه یه متخصص داخلی گفت ببرش پیش دکتر علیرضا موثر. ایشون نگاه به امآرآی پدرم کرد و گفت تعویض مفصل لگن انجام میدم، ریسکش قابل کنترله. عمل که انجام شد، بعد دو روز پدرم با واکر بلند شد. الان هشت ماهه که بدون عصا راه میره و حتی میتونه بره مسجد. آرامشی که دکتر موثر به پدرم داد، وقتی گفت تو هنوز برای زندگی فرصت داری، وای خدا. تشخیص دقیق و جراحی خوبش باعث شد پدرم دوباره برگرده به زندگی. واقعاً ممنونم.
نورالله
حدود دو سال زانو درد داشتم، مخصوصاً وقتی میخواستم از پله بالا برم. هر دکتری میرفتم میگفت غضروفته و آمپول هیالورونیک اسید میزد. تا یک ماه خوب بود بعد برمیگشت. تا اینکه یکی از دوستان ورزشکار گفت برو پیش دکتر علیرضا موثر، متخصص ارتوپدی تو شیراز. رفتم مطبش، خیلی با حوصله معاینه کرد و گفت مشکل تو فقط غضروف نیست، رباط صلیبی قدامیت پاره شده. امآرآی جدید گرفتن، درست بود. عمل بازسازی رباط برام انجام داد. بعد از شش ماه فیزیوتراپی، الان دوباره فوتبال بازی میکنم. نظم مطبشون خوب بود، سر وقت رفتم. برخوردش عالی بود، حتی روز بعد از عمل زنگ زدن حالمو پرسیدن. کاش زودتر میرفتم پیشش.
دختربس
بیماری نادری داشتم که خیلی از پزشکان نمیشناختند. دو سال درد مبهم لگن، با راه رفتن بد و لنگیدن خفیف. سیتی و امآرآی دادم، شش پزشک نظرهای مختلف داشتند. یکی گفت دیسک کمر، دیگری گفت بورسیت، یکی هم گفت همه چیز نرمال است! دکتر موثر اما وقتی امآرآی را خودشان لایه به لایه نگاه کردند، گفتند بافت استخوان ران در مرحله اول نکروز است اما هنوز فروپاشی سطح مفصل رخ نداده. همان جلسه تزریق بیسفسفونات تحت گاید سیتی (با همکاری رادیولوژیست) را برنامهریزی کردند و یک رژیم تحمل وزن محدود تجویز کردند. بعد از چهار ماه، لنگیدنم از بین رفت و امآرآی کنترل نشان داد نکروز پیشرفتی نکرده. این پزشک جان من را نجات داد از یک تعویض لگن زودهنگام. از صمیم قلب میگویم اگر به درد مبنا مبتلایید و نوبت میخواهید، حتماً از طریق دکتر فوری اقدام کنید چون صف نوبتدهی سنتی ایشان بسیار طولانی است. ارزشش را دارد.
نجمه
من سه بار شانهام در ماههای مختلف در حین کشتی دررفت. یک بار حتی در خواب شانه دررفت. پزشکان ورزشی گفتند حتماً باید جراحی شوم، ولی دکتر موثر اول خواستند من و پدرم را آرام کنند. گفتند جراحی آرتروسکوپی شانه واقعاً گزینه نهایی است، ولی چون من هنوز اسکلتم در حال رشد است، سعی میکنیم با تقویت عضلات روتاتور کاف و اصلاح تکنیک حرکت، بدون تیغ جلو برویم. سه ماه توانبخشی حرفهای زیر نظر فیزیوتراپیست منتخب دکتر موثر. امروز یک سال از آخرین دررفتگی میگذرد و من با خیال راحت روی تشک کشتی میروم. خانوادهام خیلی سپاسگزارند از بابت هزینههایی که برایمان نکردند. نوبت را هم از طریق دکتر فوری گرفتم، حتی بدون تماس تلفنی. فقط ممنون.
هاجر
صدای تق تق زانویم آنقدر بلند بود که در جمع خجالت میکشیدم. گاهی هم زانویم قفل میکرد و چند ثانیه نمیتوانستم آن را صاف کنم. اسکن گفت پارگی مینیسک. دو تا پزشک گفتند جراحی باز لازم است. ولی دکتر موثر بعد از دیدن اسکن و معاینه بالینی گفت پارگی از نوع «دسته سطلی» نیست و بخشی از آن در ناحیه عروقی قرار دارد که شانس ترمیم بدون جراحی قابل قبول است. برنامۀ ایشان ترکیبی از فیزیوتراپی هدفمند و یک تزریق PRP (پلاکت غنی شده) بود. من سه ماه صبر کردم. صدای تق تق ۹۰ درصد کم شد و قفل کردن زانو کاملاً از بین رفت. به علاوه، از طریق سایت دکتر فوری نوبت گرفتم و توانستم زمان عصر را برای بعد از کار انتخاب کنم. این دسترسی واقعاً برای من که کارمند بانک هستم، عالی بود. فقط بگویم در مطب گاهی معطل میشوم چون دکتر موثر برای بیماران وقت میگذارد، اما میارزد.
زینب
شانه چپم شش ماه بود که هر طور میچرخیدم یا دستم را بالا میبردم، یک دردی مثل چاقو میزد. شبها هم اگر به پهلوی چپ میخوابیدم، از خواب میپریدم. فیزیوتراپی رفتم ولی فایده نداشت. دکتر موثر بعد از معاینه و یک سونوگرافی مفصل، گفت التهابات شدید بورس و تاندون دارم، ولی هنوز چسبندگی خیلی زیاد نیست. دو جلسه تزریق کورتیکواستروئید اندیکاسیون داشتند. آن هم با دقت و گاید سونوگرافی، دقیقاً در همان نقطه ملتهب. من در جلسه اول بعد از دو روز، دامنه حرکتی شانهام ۵۰ درصد بهتر شد. بعد از جلسه دوم، دیگر میتوانستم موهای پشت سرم را شانه بزنم بدون درد. نکتۀ جالب: دکتر موثر برخلاف خیلی از پزشکان، برایم کورتیزون خوراکی نسخه نکردند تا عوارض سیستمیک نداشته باشم. حس کردم واقعاً به من به عنوان یک بیمار خاص نگاه کردند نه یک کد مشابه.
عبدالمحمد
درد زانویم را از سی سالگی به یاد دارم، اما این دو سال اخیر جهنمی شده بود. از پله پایین میآمدم زانویم قفل میکرد و صدای ترقترق آن همسایهها میشنیدند. چند پزشک همگی گفتند وقتی تعویض مفصل بکنم. ولی من از جراحی میترسیدم. دکتر موثر اولین کسی بود که نگفت «چارهای نیست». با حوصله توضیح داد که زانوی من هنوز برای تعویض کامل خیلی زود است. به جای آن دو جلسه تزریق هیالورونیک اسید زیر سونوگرافی انجام دادند و یک رژیم حرکتی بسیار ساده در خانه. راستش بعد از جلسه دوم، دردی که ده سال بود با مسکن خوابم میبرد، ۸۰ درصد کم شد. الان هشت ماه میگذرد و هنوز بدون عصا به خرید میروم. خداییش هر پزشکی اینقدر انصاف ندارد که عمل زودهنگام نکند. خدا قوت به ایشان و کادر مطب.
طیبه
تقریباً یک سال بود که هنگام دویدن احساس میکردم زانویم جا میخورد. دو تا پزشک دیگر گفتند باید عمل ACL کنم و لااقل شش ماه دور از ورزش باشم. اما دکتر موثر اول یک ویزیت چهل دقیقهای مفصلی داشتند. خیلی دقیق پرسیدند شغل من چیست، چند روز در هفته ورزش میکنم، آیا هدفم بازگشت به فوتبال رقابتی است یا فقط دویدن روزانه. بعد معاینه کامل و یک سونوگرافی که خودشان انجام دادند، گفتند رباط پاره است ولی عضلات چهارسر ران من بسیار قوی هستند. پیشنهادشان یک دوره شش ماهه فیزیوتراپی فشرده و تقویت عضلات همسترینگ بود. راستش اول شک کردم. گفتم مگر رباط پاره شدگشده بدون جراحی خوب میشود؟ دکتر موثر محترمانه گفتند: «رباط خوب نمیشود، اما عضلات میتوانند جبران کنند. اگر بعد از شش ماه هنوز مشکل داشتی، جراحی همیشه هست.» امروز بعد از یازده ماه، نه تنها عمل نکردم، بلکه رکورد دوی پنج کیلومترم را هم زدم. هر وقت یاد حرفشان میافتم، خوشحالم که عجله نکردم. و یک نکته: نوبت را از طریق دکتر فوری گرفتم. واقعاً آسان بود.
سوالات متداول
چگونه نوبت دکتر علیرضا موثر را در دکتر فوری رزرو کنم؟
در دکتر فوری میتوانید در سریعترین زمان از دکتر علیرضا موثر نوبت حضوری و مشاوره آنلاین پزشکی (تلفنی و متنی) بگیرید. امکان مشاهده تمام نوبتهای آزاد دکتر علیرضا موثر در دکتر فوری فراهم است.
چگونه از ثبت نهایی نوبت خود اطمینان حاصل کنم؟
پس از دریافت نوبت دکتر علیرضا موثر از وبسایت دکتر فوری پیامکی (sms) حاوی اطلاعات نوبت رزرو شده دریافت خواهید کرد که نشان دهنده ثبت موفقیت آمیز نوبت شما می باشد.
هزینه ویزیت دکتر علیرضا موثر چقدر است؟
هزینه ویزیت دکتر موثر با توجه به نوع نوبتی که از ایشان میگیرید (نوبت حضوری، مشاوره تلفنی، مشاوره متنی) متغیر است. با مراجعه به پروفایل دکتر علیرضا موثر در وبسایت دکتر فوری میتوانید هزینه دقیق ویزیت دکتر را ببینید.
آدرس مطب دکتر علیرضا موثر کجا است؟
برای دیدن آدرس و اطلاعت کامل مطب دکتر علیرضا موثر میتوانید به پروفایل و صفحه دکتر علیرضا موثر در وبسایت دکتر فوری مراجعه نمایید.
آیا دکتر علیرضا موثر ویزیت آنلاین نیز انجام می دهند؟
با مراجعه به پروفایل دکتر علیرضا موثر در صورت فعال بودن مشاوره آنلاین میتوانید تلفنی و یا به صورت متنی مشاوره پزشکی دریافت کنید.
تخصص دکتر علیرضا موثر چیست؟
دکتر علیرضا موثر متخصص ارتوپدی هستند و در زمینههای نوبت دهی مطب و مشاوره تلفنی و مشاوره متنی مراجعه کنندگان را ویزیت میکند.
خودم کف پای صاف مادرزادی دارم. تا بیست سالگی مشکلی نبود، ولی از سی سالگی به بعد مچ پام هر روز ورم میکرد و درد داشتم. چند جا رفتم کفش طبی و بریس گرفتم ولی خوب نشدم. یکی از دوستان فیزیوتراپ گفت برو یه ارتوپد خوب، دکتر علیرضا موثر تو شیراز رو بهم معرفی کرد. ایشون که معاینه کرد، گفت قوس کف پات خیلی افتاده و تاندون درشتنئی خلفیت آسیب دیده. گفت باید جراحی کنم تا قوس رو برگردونم. خیلی ترسیدم، ولی دکتر کلی توضیح دادن که جدیدا چه روشی دارن. عمل که شد، دو ماه با گچ بودم بعدش بریس. الان یک ساله که بدون هیچ دردی راه میرم و حتی کفش معمولی میپوشم. نتیجه گرفتن از درمان عالی بود. دکتر موثر جان من رو از اون درد روزانه نجات داد. خدا خیرش بده.
مدت دو سال بود که درد شانه داشتم، هر وقت میخواستمو بالای سرم ببرم انقدر درد میگرفتم که اشکم درمیومد. دکتر عمومی گفت شانه یخ زده و فیزیوتراپی برام نوشت، ولی بدتر شد. تا اینکه رفتم پیش دکتر علیرضا موثر تو شیراز. ایشون با معاینه و امآرآی فهمیدن که تاندون روتاتور کاف شانه پاره شده، نه شانه یخ زده. عمل آرتروسکوپی برام انجام داد، بدون برش بزرگ. بعد سه ماه فیزیوتراپی، الان میتونم والیبال بازی کنم. چیزی که برام جذاب بود این بود که دکتر موثر قبل از عمل یه ویدیوی آموزشی نشونم داد تا بدونم چکار میکنه. استرسم کاملاً ریخت. نظم مطبش هم خیلی خوبه، حتی توی نوبتدهی آنلاینش به موقع جواب میدن. هر کی درد شانه داره، بهش میگم برو پیش دکتر موثر.
دختر هفت سالهام توی پارک از تاب افتاد و مچ دستش بدجوری پیچ خورد. ارتوپد اطفال گفت شکستگی نداره فقط رگ به رگ شدست. ولی بعد سه هفته دردش خوب نمیشد و دستش کج شده بود. یکی از پرستارا گفت ببرش پیش دکتر علیرضا موثر، متخصص ارتوپدی تو شیراز. رفتم. ایشون که عکس جدید گرفت، فهمیدن یه شکستگی کوچیک تو مچ که جا به جا شده بود و خوب جوش نخورده. باید دوباره میشکست و جا مینداخت. خدا رو شکر با بیهوشی و جااندازی بسته، بدون جراحی باز درست شد. بعد دو ماه گچ، دست دخترم صاف شد. چیزی که خیلی برام ارزش داشت این بود که دکتر موثر با بچه ام مثل یه پدر مهربون حرف میزد و نمیذاشت بترسه. نتیجه گرفتن از درمان عالی بود. هر مشکلی پیش بیاد، اول پیشش میریم.
شش ماه پیش تصادف کردم و استخوان رانم شکست. یه دکتر دیگه با پلاتین و پیچ عمل کرد، اما خوب جوش نخورد و پام کوتاهتر شد. خیلی ناراحت بودم. یه روز توی بیمارستان یکی از پزشکا بهم گفت برو پیش دکتر علیرضا موثر، دستش روی شکستگیهای بدجنس خوبه. رفتم مطبش. ایشون کلی آنژیوگرافی از رگهای پام گرفتن، فهمیدن که جریان خون به محل شکستگی کم بوده و به همین خاطر جوش نمیخورده. با یه جراحی جدید، هم پلاتینا رو عوض کرد و هم پیوند استخوان از لگنم گرفت. الان پنج ماهه که پام جوش خورده و میتونم راه برم. توضیح کامل روند درمان توسط دکتر موثر باعث شد من تا آخر صبوری کنم. برخوردش خیلی صمیمی بود. ممنونم که دستم رو نگرفت.
دختر هفت سالهام توی پارک از تاب افتاد و مچ دستش بدجوری پیچ خورد. ارتوپد اطفال گفت شکستگی نداره فقط رگ به رگ شدست. ولی بعد سه هفته دردش خوب نمیشد و دستش کج شده بود. یکی از پرستارا گفت ببرش پیش دکتر علیرضا موثر، متخصص ارتوپدی تو شیراز. رفتم. ایشون که عکس جدید گرفت، فهمیدن یه شکستگی کوچیک تو مچ که جا به جا شده بود و خوب جوش نخورده. باید دوباره میشکست و جا مینداخت. خدا رو شکر با بیهوشی و جااندازی بسته، بدون جراحی باز درست شد. بعد دو ماه گچ، دست دخترم صاف شد. چیزی که خیلی برام ارزش داشت این بود که دکتر موثر با بچهام مثل یه پدر مهربون حرف میزد و نمیذاشت بترسه. نتیجه گرفتن از درمان عالی بود. هر مشکلی پیش بیاد، اول پیشش میریم.
پدرم ۷۵ سالشه و رماتیسم مفصلی داشت. مفصل لگنش خیلی تخریب شده بود، طوری که فقط پنج دقیقه میتونست راه بره بعدش زمین مینشست. دکترهای قبلی گفتن سنش بالاست و عمل ریسک داره. تا اینکه یه متخصص داخلی گفت ببرش پیش دکتر علیرضا موثر. ایشون نگاه به امآرآی پدرم کرد و گفت تعویض مفصل لگن انجام میدم، ریسکش قابل کنترله. عمل که انجام شد، بعد دو روز پدرم با واکر بلند شد. الان هشت ماهه که بدون عصا راه میره و حتی میتونه بره مسجد. آرامشی که دکتر موثر به پدرم داد، وقتی گفت تو هنوز برای زندگی فرصت داری، وای خدا. تشخیص دقیق و جراحی خوبش باعث شد پدرم دوباره برگرده به زندگی. واقعاً ممنونم.
حدود دو سال زانو درد داشتم، مخصوصاً وقتی میخواستم از پله بالا برم. هر دکتری میرفتم میگفت غضروفته و آمپول هیالورونیک اسید میزد. تا یک ماه خوب بود بعد برمیگشت. تا اینکه یکی از دوستان ورزشکار گفت برو پیش دکتر علیرضا موثر، متخصص ارتوپدی تو شیراز. رفتم مطبش، خیلی با حوصله معاینه کرد و گفت مشکل تو فقط غضروف نیست، رباط صلیبی قدامیت پاره شده. امآرآی جدید گرفتن، درست بود. عمل بازسازی رباط برام انجام داد. بعد از شش ماه فیزیوتراپی، الان دوباره فوتبال بازی میکنم. نظم مطبشون خوب بود، سر وقت رفتم. برخوردش عالی بود، حتی روز بعد از عمل زنگ زدن حالمو پرسیدن. کاش زودتر میرفتم پیشش.
بیماری نادری داشتم که خیلی از پزشکان نمیشناختند. دو سال درد مبهم لگن، با راه رفتن بد و لنگیدن خفیف. سیتی و امآرآی دادم، شش پزشک نظرهای مختلف داشتند. یکی گفت دیسک کمر، دیگری گفت بورسیت، یکی هم گفت همه چیز نرمال است! دکتر موثر اما وقتی امآرآی را خودشان لایه به لایه نگاه کردند، گفتند بافت استخوان ران در مرحله اول نکروز است اما هنوز فروپاشی سطح مفصل رخ نداده. همان جلسه تزریق بیسفسفونات تحت گاید سیتی (با همکاری رادیولوژیست) را برنامهریزی کردند و یک رژیم تحمل وزن محدود تجویز کردند. بعد از چهار ماه، لنگیدنم از بین رفت و امآرآی کنترل نشان داد نکروز پیشرفتی نکرده. این پزشک جان من را نجات داد از یک تعویض لگن زودهنگام. از صمیم قلب میگویم اگر به درد مبنا مبتلایید و نوبت میخواهید، حتماً از طریق دکتر فوری اقدام کنید چون صف نوبتدهی سنتی ایشان بسیار طولانی است. ارزشش را دارد.
من سه بار شانهام در ماههای مختلف در حین کشتی دررفت. یک بار حتی در خواب شانه دررفت. پزشکان ورزشی گفتند حتماً باید جراحی شوم، ولی دکتر موثر اول خواستند من و پدرم را آرام کنند. گفتند جراحی آرتروسکوپی شانه واقعاً گزینه نهایی است، ولی چون من هنوز اسکلتم در حال رشد است، سعی میکنیم با تقویت عضلات روتاتور کاف و اصلاح تکنیک حرکت، بدون تیغ جلو برویم. سه ماه توانبخشی حرفهای زیر نظر فیزیوتراپیست منتخب دکتر موثر. امروز یک سال از آخرین دررفتگی میگذرد و من با خیال راحت روی تشک کشتی میروم. خانوادهام خیلی سپاسگزارند از بابت هزینههایی که برایمان نکردند. نوبت را هم از طریق دکتر فوری گرفتم، حتی بدون تماس تلفنی. فقط ممنون.
صدای تق تق زانویم آنقدر بلند بود که در جمع خجالت میکشیدم. گاهی هم زانویم قفل میکرد و چند ثانیه نمیتوانستم آن را صاف کنم. اسکن گفت پارگی مینیسک. دو تا پزشک گفتند جراحی باز لازم است. ولی دکتر موثر بعد از دیدن اسکن و معاینه بالینی گفت پارگی از نوع «دسته سطلی» نیست و بخشی از آن در ناحیه عروقی قرار دارد که شانس ترمیم بدون جراحی قابل قبول است. برنامۀ ایشان ترکیبی از فیزیوتراپی هدفمند و یک تزریق PRP (پلاکت غنی شده) بود. من سه ماه صبر کردم. صدای تق تق ۹۰ درصد کم شد و قفل کردن زانو کاملاً از بین رفت. به علاوه، از طریق سایت دکتر فوری نوبت گرفتم و توانستم زمان عصر را برای بعد از کار انتخاب کنم. این دسترسی واقعاً برای من که کارمند بانک هستم، عالی بود. فقط بگویم در مطب گاهی معطل میشوم چون دکتر موثر برای بیماران وقت میگذارد، اما میارزد.
شانه چپم شش ماه بود که هر طور میچرخیدم یا دستم را بالا میبردم، یک دردی مثل چاقو میزد. شبها هم اگر به پهلوی چپ میخوابیدم، از خواب میپریدم. فیزیوتراپی رفتم ولی فایده نداشت. دکتر موثر بعد از معاینه و یک سونوگرافی مفصل، گفت التهابات شدید بورس و تاندون دارم، ولی هنوز چسبندگی خیلی زیاد نیست. دو جلسه تزریق کورتیکواستروئید اندیکاسیون داشتند. آن هم با دقت و گاید سونوگرافی، دقیقاً در همان نقطه ملتهب. من در جلسه اول بعد از دو روز، دامنه حرکتی شانهام ۵۰ درصد بهتر شد. بعد از جلسه دوم، دیگر میتوانستم موهای پشت سرم را شانه بزنم بدون درد. نکتۀ جالب: دکتر موثر برخلاف خیلی از پزشکان، برایم کورتیزون خوراکی نسخه نکردند تا عوارض سیستمیک نداشته باشم. حس کردم واقعاً به من به عنوان یک بیمار خاص نگاه کردند نه یک کد مشابه.
درد زانویم را از سی سالگی به یاد دارم، اما این دو سال اخیر جهنمی شده بود. از پله پایین میآمدم زانویم قفل میکرد و صدای ترقترق آن همسایهها میشنیدند. چند پزشک همگی گفتند وقتی تعویض مفصل بکنم. ولی من از جراحی میترسیدم. دکتر موثر اولین کسی بود که نگفت «چارهای نیست». با حوصله توضیح داد که زانوی من هنوز برای تعویض کامل خیلی زود است. به جای آن دو جلسه تزریق هیالورونیک اسید زیر سونوگرافی انجام دادند و یک رژیم حرکتی بسیار ساده در خانه. راستش بعد از جلسه دوم، دردی که ده سال بود با مسکن خوابم میبرد، ۸۰ درصد کم شد. الان هشت ماه میگذرد و هنوز بدون عصا به خرید میروم. خداییش هر پزشکی اینقدر انصاف ندارد که عمل زودهنگام نکند. خدا قوت به ایشان و کادر مطب.
تقریباً یک سال بود که هنگام دویدن احساس میکردم زانویم جا میخورد. دو تا پزشک دیگر گفتند باید عمل ACL کنم و لااقل شش ماه دور از ورزش باشم. اما دکتر موثر اول یک ویزیت چهل دقیقهای مفصلی داشتند. خیلی دقیق پرسیدند شغل من چیست، چند روز در هفته ورزش میکنم، آیا هدفم بازگشت به فوتبال رقابتی است یا فقط دویدن روزانه. بعد معاینه کامل و یک سونوگرافی که خودشان انجام دادند، گفتند رباط پاره است ولی عضلات چهارسر ران من بسیار قوی هستند. پیشنهادشان یک دوره شش ماهه فیزیوتراپی فشرده و تقویت عضلات همسترینگ بود. راستش اول شک کردم. گفتم مگر رباط پاره شدگشده بدون جراحی خوب میشود؟ دکتر موثر محترمانه گفتند: «رباط خوب نمیشود، اما عضلات میتوانند جبران کنند. اگر بعد از شش ماه هنوز مشکل داشتی، جراحی همیشه هست.» امروز بعد از یازده ماه، نه تنها عمل نکردم، بلکه رکورد دوی پنج کیلومترم را هم زدم. هر وقت یاد حرفشان میافتم، خوشحالم که عجله نکردم. و یک نکته: نوبت را از طریق دکتر فوری گرفتم. واقعاً آسان بود.